چهار درصد مدارس کشور دارای بخاری نفتی هستند

 

چهار درصد مدارس کشور دارای بخاری نفتی هستند

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، مهرالله رخشانی مهر در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: وضعیت سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه بود و به همین دلیل در سال ۹۸ بیشترین اعتبار مصوب در میان استان‌ها با رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به این استان اختصاص یافت.

وی افزود: به هر میزان قدمت آموزش و پرورش در استان‌ها بیشتر باشد، طبیعتاً نیازمند بازسازی بیشتر فضاهای آموزشی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک سال اخیر تلاش ما این بود تا اقداماتی ویژه‌ای را برای سیستان و بلوچستان رقم بزنیم و به همین دلیل بیشترین هزینه کرد برای به این استان اختصاص داشت.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ میزان جذب اعتبار خیران در سیستان و بلوچستان نیز بسیار خوب بود و رتبه اول را به خود اختصاص داد.

رخشانی مهر افزود: در سال ۹۸ پرونده مدارس خشت و گلی به طور کلی در کشور بسته شد و اقدام ویژه آن نیز در سیستان و بلوچستان صورت گرفت و برنامه ما این است تا پایان سالجاری کل مدارس این استان از بخاری‌های نفتی پاکسازی شود.

وی تصریح کرد: در زمینه خسارت‌هایی که سیل در سیستان و بلوچستان به فضاهای آموزشی وارد کرد با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان توسط خیران جمع‌آوری شده و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به ازای هزینه خیران در این زمینه، به همان مقدار هزینه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *