چهار تامین‌کننده انرژی دیگر در بریتانیا در بحبوحه قیمت‌های بالای گاز منحل شدند

چهار تامین کننده انرژی دیگر در یک روز به دلیل اوج گیری های تاریخی بازار گاز از بین رفته اند. در بحبوحه نگرانی‌های تازه مبنی بر اینکه روسیه ممکن است عرضه گاز را به اروپا.

تنظیم کننده انرژی، Ofgem، گفت که سقوط چهار تامین کننده کوچک انرژی در روز سه شنبه باعث می شود حدود ۲۴۰۰۰ خانوار در این کشور به سر ببرند. نیاز به تامین‌کننده جدید و افزایش تعداد کل شرکت‌های انرژی از ابتدای سپتامبر به ۱۷ مورد افزایش می‌یابد که بیش از ۲ میلیون خانوار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

توفان شکست‌ها به دنبال پرشتاب است قیمت های بازار جهانی انرژی به دلیل افزایش ناگهانی تقاضا برای گاز در اقتصاد شروع به کنار گذاشتن محدودیت های مربوط به همه گیری کووید-۱۹ کرد. بازارهای گاز در هفته‌های اخیر به بالاترین حد خود رسیده‌اند که منجر به یکی از شدیدترین افزایش‌ها در صورت‌حساب‌های انرژی خانه و ترس از بحران هزینه‌های زندگی در زمستان امسال شده است.

خارج از چهار قربانی در بریتانیا زبرا پاور بزرگترین پایگاه مشتری را داشت و انرژی ۱۴۸۰۰ خانوار را تامین کرد. Omni Energy حدود ۶۰۰۰ مشتری پیش پرداخت داخلی را تامین کرد، در حالی که AmpowerUK حدود ۶۰۰ مشتری بریتانیایی داشت و ۲۰۰۰ خانوار دیگر را در خارج از کشور تامین کرد. MA Energy حدود ۳۰۰ مشتری خارج از کشور داشت.

انتظار می‌رود در ماه‌های آینده تعداد بیشتری از تامین‌کنندگان انرژی سقوط کنند از آنجایی که بازارهای گاز در رکوردهای نزدیک به رکورد باقی می مانند ، و تامین‌کنندگان مجبورند هزینه‌های بالاتر را بدون افزایش تعرفه‌های خود به بالاتر از سقف قیمت انرژی تنظیم‌کننده متحمل شوند.

سازمان خیریه مصرف‌کننده Citizens Advice گفت خانواده‌های درگیر در نهایت هزینه را پرداخت خواهند کرد. قیمت «با عدم قطعیت، ناراحتی و در نهایت صورت‌حساب‌های بالاتر» زیرا تأمین‌کنندگان همچنان «مانند دومینو سقوط می‌کنند».

گیلیان کوپر، رئیس انرژی در Citizens Advice، گفت: «آخرین در هفته، Ofgem مشخص کرد که چگونه می‌خواهد استانداردهای تأمین‌کنندگان را «بالابرده» و انعطاف‌پذیری آنها را در کوتاه‌مدت بهبود بخشد. این یک گام مثبت است، اما واضح است که قوانین موجود و اجرای آنها کافی نبوده است.”

کوپر افزود: “درازمدت، Ofgem باید کارهای بیشتری انجام دهد تا مطمئن شود شرکت ها از نظر مالی سالم هستند و خدمات خوبی به مشتریان ارائه می دهند. این باید شامل محافظت از افراد در برابر جریمه وفاداری باشد، که قبل از سقف به شرکت‌ها اجازه می‌داد از کسانی که تغییر نکردند یا نمی‌توانستند سود ببرند.”

مجموعه تنظیم کننده انرژی طرح‌هایی را برای «اقدام جسورانه» در هفته گذشته ارائه کنید برای ردیابی سریع تغییرات سقف قیمت خود که از حدود ۱۵ میلیون خانوار در برابر قبوض ناعادلانه انرژی محافظت می کند، به دنبال تماس های فزاینده تامین کنندگان تا سقف را انعطاف‌پذیرتر کند تا افزایش‌های بازار زودتر به خانوارها منتقل شود.

تعمیرات اساسی سقف قیمت در میان نگرانی‌های عمیق‌تر مبنی بر اینکه قیمت گاز که بیش از سه است، پدیدار شده است. برابر بیشتر از این زمان در سال گذشته، ممکن است با کاهش دما در سراسر اروپا و روسیه صادرات گاز به اروپا را فشرده می کند.

جریان گاز از غول گاز دولتی روسیه، گازپروم، که حدود یک سوم گاز اروپا را تامین می کند، کاهش یافت. به طور قابل توجهی در آخر هفته و روز سه شنبه، این شرکت از عرضه گاز اضافی به اروپا از ژانویه، زمانی که تقاضا اغلب در زمستان در بالاترین حد خود است، خودداری کرد.

کاهش سرعت صادرات گاز علیرغم دستور مستقیم رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، به گازپروم مبنی بر پر کردن تاسیسات ذخیره گاز اروپایی خود از ۸ نوامبر، زمانی که ذخیره سازی داخلی روسیه باید پر شود، نگرانی ها را در مورد تامین کنندگان انرژی زمستانی افزایش داده است.

ثبت نام در ایمیل روزانه Business Today یا Guardian Business را در توییتر در @BusinessDesk دنبال کنید

تصمیم روسیه برای باز نکردن شیرهای گاز خود برای اجازه دادن به ذخایر اضافی به اروپا از ژانویه نیز با درخواست‌ها مخالفت می‌کند. از سازمان جهانی انرژی، آژانس بین‌المللی انرژی، که ماه گذشته گفت که روسیه باید با افزایش صادرات گاز به اروپا در زمستان امسال به کاهش قیمت‌های بازار کمک کند.

مسکو رد کرده است که از ارسال گاز از اروپا از طریق خطوط لوله خود از طریق اوکراین و لهستان جلوگیری می کند تا بر تنظیم کننده های آلمانی فشار بیاورد تا ارسال گاز از طریق خط لوله جدید نورد استریم ۲ از طریق دریای بالتیک به آلمان را تایید کنند.

اما تصمیم آن است ارسال تنها حجم های قراردادی با وجود تقاضای شدید برای عرضه گاز اضافی، احتمالاً قیمت گاز در بازار را در سراسر اروپا افزایش می دهد و به روسیه کمک می کند تا هزینه بیشتری برای صادرات هیدروکربن خود دریافت کند.


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *