چندین محصول کلیدی صنعت تایرسازی بومی سازی شد

محمد بابازاده مقصودلو مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ فعالیت شرکت ما در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های کنترل صنعتی است و صنایع مختلف در این زمینه به تجهیزات و دستگاه‌هایی نیازمند هستند که پیش از این، تنها از طریق واردات تأمین می‌شد.

وی با بیان اینکه، یکی از محصولات شرکت وی، ماشین‌های تایر تست است، اضافه کرد: این ماشین برای اندازه‌گیری کیفیت تایرهای تولید ایران و وارداتی کاربرد دارد که با قیمت قابل توجهی از خارج وارد می‌شد و این شرکت توانسته است آنرا با قیمت بسیار کمتر عرضه کند.

این فعال دانش‌بنیان، با تاکید بر ادامه تلاش‌ها برای بومی‌سازی همه تجهیزات در صنعت تایرسازی، به سایر محصولات تولیدی این شرکت اشاره کرد و گفت: محصول دیگر، ماشین تایر تست غلتشی است که آن هم برای بررسی کیفیت تایر کاربرد دارد.

وی افزود: این محصول از خارج از کشور با قیمتی در حدود ۱۶ میلیارد تومان وارد می‌شد، در حالی که ما آن را با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه کرده‌ایم.

طبق گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی بابازاده مقصودلو ادعا کرد: کیفیت محصولات ما بسیار بالاتر از برخی کشورهای جنوب شرق آسیا است و با کیفیت برترین برندهای اروپایی در آلمان برابری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این کارخانجات برای تعویض قطعات این دستگاه با معضل بزرگی روبه‌رو بودند، زیرا فروشنده خارجی برای محصول گارانتی ارائه نمی‌کرد و متخصصی هم برای تعمیر دستگاه، اعزام نمی‌کرد.ضمن اینکه برای خرید از خارج مشکل انتقال پول وجود دارد که با بومی سازی محصولات این مشکل رفع می شود.

این فعال عرصه دانش بنیان تصریح کرد:  در حال طراحی یکی از تجهیزات کلیدی مورد نیاز در صنعت تبدیل ذرت به گلوکوز هستیم که چهار برابر آب کمتری، مصرف می‌کند.


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *