پیگیر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گل و گیاه و سنگ در محلات خواهیم بود

پیگیر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گل و گیاه و سنگ در محلات خواهیم بود

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، سید علی آقازاده در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه محلات که به همت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی دایر شد ، با بیان اینکه تلاش کشاورزان و گلخانه داران محلاتی باعث شده است که امروز میز گل و گیاه در وزارت جهادکشاورزی به اسم استان مرکزی فعال باشد، اظهار کرد: قطعا با این تلاش می توان جایگاه صنعت گل و گیاه ایران را در صنعت ۵٠ میلیارد دلاری گل و گیاه جهان شکل داد و تثبیت کرد .

وی تصریح کرد: در بحث مسیر دسترسی به پایانه صادراتی استان، هزینه آسفالت تقبل می شود، اما بحث تملک و باز شدن مسیر توسط شهرستان انجام گیرد، همچنین با توجه به اینکه استان پیگیر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سنگ در محلات است می توان بحث ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گل و گیاه را نیز دنبال کرد .

آقازاده با اشاره به مزیت های شهرستان محلات در حوزه گل و گیاه، سنگ، ماهیان زینتی و مفاخر ارزشمند این شهرستان بیان کرد: قطعا استان حمایت گر تلاشگران این عرصه خواهد بود در حال حاضر حال صنعت سنگ محلات خوب نیست، اما قطعا این شرایط ماندگار نخواهد بود و امید است شاهد رونق این صنعت در محلات باشیم و تلاش خواهیم داشت که شهرستان به رونق اقتصادی کامل دست یابد .

استاندار مرکزی تعداد پروژه های هفته دولت شهرستان محلات را ٢۶ پروژه با رقم ۴٣ میلیارد تومان همراه با ۵٠ فرصت شغلی مستقیم و بیش از ١٧٠ اشتغال غیرمستقیم دانست و افزود: قطعا افتتاح این تعداد پروژه با این حجم اعتباری در شرایط کنونی دولت، نشان از عزم دولت برای سازندگی و پیشرفت استان دارد.

در این جلسه فرماندار محلات عنوان کرد: استان مرکزی رتبه سوم کشور در بحث تولید گل و گیاه را در کشور دارد و همه فعالان این عرصه برای تولید محصول با کیفیت، رونق اقتصادی و صادرات غیرنفتی تلاش دارند .

قمری رونق اقتصادی، ایجاد بازار جدید، توسعه گردشکری و توسعه صادرات غیرنفتی و حمایت از کالای ایرانی را از مزایای برگزاری این نمایشگاه دانست و گفت: امید است که مجوز برگزاری نمایشگاه دائمی گل و گیاه به زودی صادر و دریافت شود .

جشنواره گل محلات
پیگیر

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

مرکزی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *