پیگیری برای راه‌اندازی کارخانه تولید مواد اولیه ورشو در بروجرد

به گزارش خبرنگار مهر، پویا محمودیان شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از خانه های تاریخی بروجرد در خانه تاریخی افتخارالاسلام در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف خود در سفر به بروجرد به عنوان شهر صنعت ورشو سازی، اظهار داشت: با توجه به اینکه بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو و هنرهای منحصر به فرد در اختیار جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است، امسال تصمیم گرفتیم به این شهر سفر کرده و از نزدیک ظرفیت های موجود را بررسی کنیم.

وی افزود: تلاش می شود تمام شهرهای با ظرفیت در حوزه توسعه جهانی شدن لحاظ کنیم به همین خاطر مراکز آموزش، موزه و بازار فروش بروجرد در حوزه ورشو را بررسی کنیم که متوجه شویم باید چه کارهایی در جهت ارتقاء بروجرد انجام دهیم و در آینده پرونده بروجرد را به عنوان جهانی شدن در حوزه ورشو ارائه دهیم که این مستلزم یکسری شرایط و ضوابط در حد ضوابط شهرهای جهانی است.

معاون وزیر میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی کشور  ادامه داد: به بروجرد سفر کردیم تا این مسئله را از نزدیک بررسی کنیم که چه راهکاری ارائه دهیم تا بروجرد را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم.

محمودیان در پاسخ به این سوال که چرا بروجرد در زمینه تجهیز مواد اولیه ورشو ضعیف است، اظهار داشت: در جریان سفر به بروجرد به دنبال بررسی تمامی زنجیره از تولید تا فروش ورشو هستیم که تهیه مواد اولیه یکی از ملزومات آن است.

وی افزود: قرار بود یک کارخانه به منظور تامین مواد اولیه ورشو شناسایی و راه اندازی کنیم و بررسی شود که چگونه فرآیند آن را تسریع کنیم تا زمان را از دست ندهیم و بتوانیم از این همه ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی کشور تاکید کرد: ورشوی بروجرد که به عنوان هنرهای منحصر به فرد ایران شناخته شده با پیشینه و سبقه ای که دارد به نفع کشور است که از آن برای جذب گردشگر و ارتقاء صنایع دستی استفاده بیشتری داشته باشیم.

محمودیان در رابطه با عدم زیر ساخت لازم برای معرفی صنعت صابون سازی سنتی بروجرد به عنوان یکی از صنایع دستی ادامه داد: در حال حاضر ۲۹۵ رشته مشخص و مصوب در حوزه صنایع دستی درکشور وجود دارد که برخی از این رشته ها با دیگر کشورها مشترک و بسیار از آنها منحصر به فرد برای ایران است.

وی افزود: اما آنچه به عنوان رشته های صنایع دستی به آن استناد می کنیم مصوبه شورای عالی انقلاب را دارد که صابون سازی در کشوری مانند لبنان صنایع دستی محسوب می شود ولی در ایران جزو رشته های صنایع دستی نیست.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *