پیوس: علیپور آقای گل شود، بعد به اروپا برود

به گزارش “ورزش سه”، فرشاد پیوس مهاجم سال های دور تیم پرسپولیس، این فصل موفق شد چوکای تالش را به لیگ آزادگان بیاورد و به حسرت بیست ساله مردم این منطقه خاتمه دهد. پیوس که با ۱۵۳ گل آقای گل تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود، در گفتگویی که با خبرنگار ما داشته، به این صعود تاریخی اشاره کرده و درباره روند گلزنی علی علیپور که توانست رکورد حسین کلانی را بشکند نیز صحبت های جالبی را انجام داده است.

* صعود چوکا به لیگ یک فقط کار من نبود

بیست سال مردم، هواداران و مسئولین دنبال این بودند که این تیم بیاید بالا و این تیمی که ما امسال درست کردیم یک تیم همدلی بود هواداران و خود بازیکنان همدل بودیم. کار کردن در لیگ دو خیلی سخت است. ما در این چند سال حدودا چهارمین تیمی هستیم که داریم میاییم بالا. کارمان کار سختی است. همه تیم ها برای صعود کار میکنند. تیم های دیگر مثل بندرعباس، مس شهر بابک و نفت گچساران این ها تیم های خوبی بودند که میتوانستند صعود کنند‌. ما جزو تیم هایی بودیم که کمترین هزینه را کردیم. بازیکنانی را آوردیم که تیم چوکای تالش را دوست داشتند، تیم چوکای تالش را بخاطر پیراهنش دوست داشتند. عاشق طرفدارانش بودند. سعی کردیم بازیکنانی را بیاوریم که هم باتجربه باشند و هم جوان. کار تیمی بود و کار یک نفر یا دو نفر نبود. وقتی یک تیم میخواهد قهرمان شود همه باید دست با دست هم بدهند و قهرمان شوند. کادرفنی، سرپرست، مدیرعامل، مدیرعامل سابق از همه باید تشکر کنیم که توانستیم بعد بیست سال دل مردم تالش را شاد کنیم. یک فوتبال پاک بازی کردیم. ما بیست و یک هفته صدر جدول بودیم و چهار هفته هم از سوم پایین تر نیامدیم.

* صعود ما با فوتبال پاک رقم خورد

من می‌توانم هزاران صحنه را نشان دهم که گل اینطوری به ثمر رسیده. بازیکنان در صدم ثانیه باید تصمیم بگیرند که جلو بروند یا عقب اما برخی تیم ها که خودشان دنبال فوتبال ناپاک هستند، این صحبت ها را انجام می‌دهند و به تیم چوکا و بازیکنان حریف تهمت می‌زنند. شاید می‌خواهند به این شکل از فدراسیون پوئن بگیرند اما باید تمرکزشان را روی تیم خودشان بگذارند و مشکلاتشان را برطرف کنند. بندرعباسی ها می‌توانستند به تالش نیایند اما هزینه کردند و آمدند و به تیر دروازه هم زدند. مس شهر بابک، نفت و گاز گچساران و همین شهرداری بندرعباس فوتبال پاک انجام دادند اما برخی از مربیان جوان به جای این که کار تاکتیکی انجام دهند، می‌آیند و حرف عجیب مطرح می‌کنند

* دربی را باختیم ولی باید قدر یحیی را بدانیم

فوتبال یک روز خوب است و روز دیگر خوب نیست. یحیی مربی ایرانی است و ما باید قدر او را بدانیم و حمایت کنیم. شاید اگر خارجی بود، تعصبی هم نداشت و برایش اهمیت نداشت که تیم ببازد یا ببرد. باید بگذاریم که یحیی کارش را انجام دهد و به نظرم می‌تواند پرسپولیس را در آسیا هم به جایگاه خوبی برساند. یحیی پرسپولیس را قهرمان کرد و دستش هم درد نکند و زحمت زیادی هم کشید و حالا در روز باخت هم باید حمایتش کنیم. تیم نقاط ضعف داشت اما این را باید دوستانه صحبت کنیم و بگوییم تا در آسیا هم حرف خوبی برای گفتن داشته باشیم.

* روحیه علیپور پایین است

خیلی خوشحال می‌شوم اگر علیپور بتواند رکورد من را بشکند. به قول شما شاید غیرممکن باشد اما من بسیار امیدوارم که یک بازیکن جوان مثل علیپور بیاید و رکورد من را بزند و اسمش را مطرح کند اما این به شرطی است که تمرکزش را حفظ کند و به سمت حواشی نرود. بغل پایی که زد واقعا حرفه ای و استثنایی بود اما باید او را از نظر روحی-روانی در شرایط خوبی قرار دهیم. روحیه او یک مقدار پایین است و من هم که با علیپور صحبت می‌کنم این را متوجه شده‌ام. علیپور بغل پاهای خوبی دارد، سرزن است و شوت های ناگهانی را عالی می‌زند و در مجموع بازیکن خوبی است و مدافعان حریف را همیشه اذیت می‌کند. علیپور می‌تواند در چین یا لیگ های معتبرتر بازی کند.

* علی باید بیشتر تمرین کند تا آقای گل شود

بازیکن باید انتقادپذیر باشد و هرچیزی که بزرگترها، مربیان و پیشکسوتان می‌گویند را گوش کند و به آن ها احترام بگذارد. اگر انتقاد نباشد فوتبالیست نمی‌تواند پیشرفت کند و علی (علیپور) هم از آن خانواده هایی آمده که همیشه احترام می‌گذارند. علیپور باید تمریناتش را بیشتر کند و تمرکز بیشتری هم روی فوتبالش بگذارد تا انشالله آقای گل سال آینده پرسپولیس شود.

* پول حرف اول را می‌زند اما…

برای رفتن به خارج، او باید صلاح خودش را بداند و شرایطش را بهتر می‌داند. پول حرف اول را در زندگی می‌زند اما تعصب به پیراهن بسیار مهم است. اگر علیپور یک سال دیگر هم بماند و با آقای گلی برود به نظرم می‌تواند شرایط بهتری هم داشته باشد و به اروپا برود.


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, فوتبال

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *