پیشرفت ۷۴ درصدی پروژه آبرسانی به ملکشاهی

پیشرفت ۷۴ درصدی پروژه آبرسانی به ملکشاهی
پیشرفت ۷۴ درصدی پروژه آبرسانی به ملکشاهی

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله تیموری ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه آبرسانی به ملکشاهی بیان کرد: این طرح با پیشرفت ۷۴ درصدی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

وی افزود: این طرح شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام یادآور شد: ایستگاه پمپاژ شماره یک به طور کامل اجرا شده و ایستگاه‌های پمپاژ ۲ و سه و تصفیه خانه آب با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا هستند.

تیموری تاکید کرد: خط انتقال برق فشار قوی به طول ۳۰ کیلومتر به طور کامل اجرا و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار متر مکعب مخزن، هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستاهای اطراف خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: شرکت آبفای استان با توجه به شرایط ویژه شهر ملکشاهی علیرغم اینکه با تنگناهای مالی رو به رو است تلاش و جدیت دارد هرچه سریع‌تر، طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی از سد ایلام را به بهره برداری برساند.


منتشر شده

در

ایلام

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *