پیشرفت ۶۵ درصدی واحدهای خسارت دیده از سیل بهار گذشته

پیشرفت ۶۵ درصدی واحدهای خسارت دیده از سیل بهار گذشته
پیشرفت ۶۵ درصدی واحدهای خسارت دیده از سیل بهار گذشته

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بازسازی واحدهای آسیب دیده در اثر سیل بهار گذشته در استان اصفهان اظهار داشت: با تشکیل کارگروه بازسازی در تمام مناطق استان اصفهان خسارت‌های وارده در شهرستانهای سمیرم، فریدونشهر، فریدن، تیران و کرون و چادگان که بیشترین خسارت را از سیل فروردین ۹۸ دیدند ارزیابی شد.

وی افزود: ستاد بازسازی در شهرستانهای غرب و جنوب استان اصفهان تشکیل شد و اعتباراتی در دو بخش به استان اصفهان تخصیص یافت.

تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به ۱۲۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی کم بهره برای بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی از سیل بهار گذشته، تصریح کرد: ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی و تعمیرات واحدهای مسکونی با همکاری بانک‌های عامل در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی بیان داشت: تعداد سه هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی در شهرها و روستاها نیاز به بازسازی داشتند که ۵ هزار و ۱۰۰ تن سیمان به صورت رایگان در اختیار این واحدها قرار گرفت.

پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل سال گذشته

شیشه فروش با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل ۹۸ گفت: طرح‌های پیشگیری از سیل در استان اصفهان با تعریف دو پروژه در مناطق اولویت دار روستایی همراه شد که می‌توان به احداث سیل بند، پل، کانالهای هدایت آب‌های سطحی در روستاهای استان اصفهان اشاره کرد.

وی افزود: ده هزار و ۱۰۰ فقره وام بهسازی در اختیار واحدهای خسارت دیده از سیل سال گذشته قرار گرفت که ۵۰ درصدآن جذب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: برای بازسازی راه‌های آسیب دیده و شبکه‌های برق و معابر هم ۶۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *