پیام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان به مناسبت هفته تربیت اسلامی

پیام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان به مناسبت هفته تربیت اسلامی

 

به گزارش خبرآنلاین از گلستان ؛در این ایام گرامی می داریم نام و یاد امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهدای خانواده بزرگ امورتربیتی شهیدان رجایی و باهنر را که نگاه والای این عزیزان موجب بسط وگسترش فرهنگ دینی در مدارس ایران عزیز گردید.
همچنین، سپاس ویژه از مربیان، معاونین پرورشی، مشاوران بزرگوار وزحمت کشان عرصه تربیت که با وجود تنگناها وبعضا بی مهریی ها از هیچ کوششی برای تربیت فرزندان عزیز ایران اسلامی دریغ نمی نمایند .
بی تردید این هفته بهانه ایست برای آسیب شناسی، بیان دغدغه ها، لحاظ فرصتها وارائه تجربیات وخلاقیتها در جهت رفع معضلات ودل نگرانی ها با هدف آماده سازی جامعه دانش آموزی در راستای تربیت اثربخش دینی با درنظر گرفتن شرایط موجود در جامعه می باشد.
امروزه امورتربیتی با چالشهای بزرگی روبروست که نگاه علمی بر آن می تواند ما را در تصمیم گیری های خردمندانه کمک نماید. کمبود شدید نیروی انسانی وبه خصوص مربی پرورشی و مشاورتربیتی، کمبود فضاهای تربیتی کیفی (اردوگاهها ،کانونها، مراکز مشاوره ای، دارالقرانها…) وبی توجهی نسبت به تعمیر وتجهیز اماکن فرهنگی، نبود زمان مطلوب به منظور فعالیتهای آزاد مهارتی و تشکیلاتی در مدارس (نظام آموزشی بسته ودانش محور صرف)، کمبود شدید منابع مالی وعدم تخصیص اعتبار وبودجه لازم وکافی فرهنگی به مدارس، به روزنبودن برنامه ها وفعالیتهاپایدار امورتربیتی که نوعا پاسخگوی نیازهای دانش آموز امروز جامعه نمی باشد چالشهای فوق موجب گردید که امروز ما در جامعه دانش آموزی با بحرانهای مختلفی روبرو گردیم: افزایش آسیبهای اجتماعی دانش آموزان، نمونه بارز این بی مهری هاست که متاسفانه هر روز بیشتر از دیروز شاهد گسترش آنیم با تمامی این دغدغه ها، این هفته فرصتی ست برای آنکه دوباره بیندیشیم وخردمندانه به مقوله تربیت بنگریم وبه دنبال پاسخ به این پرسش باشیم که چگونه مدارسی داشته باشیم تا حاصل آن تربیت متوازن بر مبنای ساحتهای ششگانه با رویکرد سند تحول و با هدف تربیت انسانی باشد که زندگی پرنشاط وامیدوار در این دنیا وسعادتمندی در آخرت را برای متربیان فراهم نماید. تربیتی که خروجی آن دانش آموزانی موحد، شاداب ، مهارت محور، باورمند به فرهنگ دینی و ملی وآشنا به مسئولیتهای مدنی با شالکه های معنوی باشد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

گلستان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *