پویش هر دانش آموز با نیاز ویژه یک سفیر سلامت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر با تأکید بر اهمیت ارتقای فرهنگ سازی جهت ارتقای سواد سلامت دانش آموزان و خانواده‌ها، اظهار داشت: کمپین هر دانش آموز با نیاز ویژه یک سفیر سلامت با شعار نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم با هدف پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در مدارس مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان ایجاد شده است.

وی افزود: با نوآوری و خلاقیت در روند آموزش به دانش آموزان از آنان خواسته می‌شود تا در شرایط فعلی بعنوان یک سفیر سلامت مانع سفر خانواده خود شوند و نیز با توجیه خانواده‌ها تبریکات عید خود را از طریق فضاهای مجازی و تلفنی ارسال کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یکی از وظایف آموزش و پرورش را فرهنگ سازی، انتقال آموزه‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت گروههای مختلف دانش آموزی عنوان کرد و ادامه داد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، سندی است که چارچوب تعلیم و تربیت را تدوین کرده و جامعه سالم را رقم می‌زند.

رنجبر یادآور شد: خانه بهترین و امن‌ترین مکان برای مصون ماندن در مقابل این ویروس می‌باشد، پس در خانه بمانیم تا محافظ سلامتی خود و خانواده باشیم.

وی بیان کرد: کمپین هر دانش آموز یک سفیر سلامت بدون شک می‌تواند موفق عمل کند، چرا که تأثیر کودکان و نوجوانان در خانواده چشمگیر است و به علت علاقه فراوانی که خانواده‌ها به فرزندان خود دارند توصیه‌های آن‌ها را نادیده نمی‌گیرند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه در این کمپین سه قانون شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، پرهیز از روبوسی کردن و در موقع عطسه یا سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج گرفتن مدنظر قرار گرفته است، گفت: وظیفه هر سفیر شامل خودمراقبتی و آموزش همسالان برای ارتقای سلامت خود، خانواده و جامعه است.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *