پس از انقلاب اقدامات عظیمی در حوزه آب و فاضلاب کشور انجام شده است

به گزارش خبرآنلاین،علیرضا جزء قاسمی اظهار داشت: رشد ۴۵ برابری احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهری در کشور از جمله این اقدامات است.

وی افزود: تعداد تصفیه خانه های فاضلاب شهری از چهار واحد در سال ۵۷ هم اکنون به ۲۱۶ واحد در کشور رسیده است که رشد ۵۴ برابری را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: پس از انقلاب ۶۴ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای کشور اجرا شده است و ۵۰ تصفیه خانه نیز تنها در دولت تدبیر و امید احداث و به بهره برداری رسیده است.

جزء قاسمی افزود: تعداد ۸ واحد تصفیه خانه آب و فاضلاب در شهرهای استان زنجان احداث شده و یا در دست ساخت می باشد که از این تعداد تصفیه خانه های آب و فاضلاب زنجان و تصفیه خانه فاضلاب ماهنشان در مدار بهره برداری قرار دارد.

این مسئول گفت: تصفیه خانه های آب شهرهای ابهر و خرمدره و تصفیه خانه فاضلاب دندی نیز امسال در ایام الله مبارک دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان به افزایش جمعیت تحت پوشش سامانه فاضلاب شهری نسبت به اوایل انقلاب اشاره کرده و گفت: تعداد افراد زیر پوشش سامانه فاضلاب شهری از ۸.۵ میلیون نفر در سال ۵۷ به ۴۹.۳ میلیون نفر در سال جاری رسیده است.

جزء قاسمی اضافه کرد: طول شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهری نیز از ۲۸۰۰ کیلومتر در اوایل انقلاب به ۴۸ هزار کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم رسیده و هم اکنون بیش از ۶۴ هزار کیلومتر است.

وی تعداد مشترکان فاضلاب شهری را نیز بیش از ۷ میلون نفر اعلام کرده و گفت: از این تعداد ۳ میلیون نفر در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.

گفتنی است: تصفیه خانه های آب زنجان و ابهر همراه با تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای : زنجان ، ابهر ، خرمدره ، دندی ، ماهنشان و زرین آباد ۸ تصفیه خانه ای است که در شهرهای استان زنجان پس از انقلاب احداث شده است.

شایان ذکر است استان زنجان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصد از این جمعیت در شهرها زندگی می کنند.شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان زنجان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *