پروژه هفت باغ در ۳۲ هکتار از اراضی سنندج اجرا می شود

پروژه هفت باغ در ۳۲ هکتار از اراضی سنندج اجرا می شود

پروژه هفت باغ در ۳۲ هکتار از اراضی سنندج اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی کردستان، محمدصدیق ثابتی اظهار کرد: پروژه ۳۲ هکتاری هفت باغ بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور است که قرار است در بخشی از اراضی سنندج اجرایی شود.

وی افزود: بخشی از اراضی مورد استفاده در اجرای این پروژه، اراضی است که در حال حاضر به عنوان انبار غله در مساحتی حدود ۲۸ هکتار مورد استفاده قرار گرفته که با اراضی پیرامونی آن به ۳۲ هکتار خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: اراضی و املاک واقع در محدوده ۲۸ هکتار که عمدتاٌ در اختیار دستگاه‌های دولتی بوده شامل کاربری‌هایی است که امکان جابه جایی آنها به خارج از شهر و تبدیل باقی مانده آنها به کاربری‌های فرهنگی، تفریحی و فضای سبز وجود دارد و این نگرش سبب ایجاد بزرگترین فضای تفریحی، فرهنگی شهری شده و می‌تواند جبران کننده فقر شهری در حوزه کاربرهای عمومی باشد.

ثابتی یادآور شد: فاز یک مطالعاتی طرح به طور کامل به اتمام رسیده، اکنون در حال تهیه طرح جامعی هستیم تا پس از آماده سازی در کمیسیون‌های مربوطه ارائه شده و پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به اجرایی کردن این پروژه مهم اقدام شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ای که برای این طرح تهیه شده، قرار است این مساحت ۳۲ هکتاری به هفت باغ شامل معماری، باغ آیین، باغ هنر، باغ مجسمه، باغ سینما، باغ کتاب و مجتمع اقامتی و تفریحی تبدیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پروژه هفت باغ، بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور است که همه دستگاه‌های اجرایی استان را در یک برنامه جامع هماهنگ در برخواهد گرفت و به باز تولید فضای فرهنگی کشور کمک می‌کند.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *