پرداخت کمک هزینه معیشتی به ناوگان مسافری دریایی در هرمزگان

پرداخت کمک هزینه معیشتی به ناوگان مسافری دریایی در هرمزگان
پرداخت کمک هزینه معیشتی به ناوگان مسافری دریایی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا محمد حسینی با بیان اینکه نیمه دوم سال و بخصوص ماهای پایانی رونق کسب و کار فعالین حوزه مسافری دریایی محسوب می‌شود اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و به طبع آن محدودیت و در برخی زمان‌ها ممنوعیت تردد خساراتی را متوجه تلاشگران این صنعت نمود.

وی افزود: تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی و مشارکت فعالین حوزه مسافری دریایی در برنامه تدوین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و ستاد مقابله با شیوع ویروس کووید -۱۹ در جهت نیل به سلامت هموطنان و برون رفت از شرایط بحران بسیار حائز اهمیت و در خور تقدیر بود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهار داشت: با پیگیری‌های مقام عالی دولت در استان و رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد ملی مدیریت مقابله با ویروس کرونا مبلغ چهار میلیارد ۴۴۰ میلیون ریال کمک هزینه معیشتی برای فعالین این حوزه جذب شد.

محمد حسینی افزود: این کمک هزینه برای ۴۴۴ نفر از مالکین، خدمه و مهمانداران شناورهای مسافری هرمزگان که معیشت آنها متأثر از شیوع ویروس کرونا دچار زیان شده پرداخت می‌گردد.

شایان ذکر است ویروس نوپدید کرونا که از اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ به شکل جهان شمول، مرزها را در نوردید، بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل و تجارت دریایی جهان را تحت تأثیر خود قرارداد، ناوگان تفریحی و مسافری دریایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اعمال مقررات کنترلی و مراقبتی که با ممنوعیت و محدودیت تردد دریایی همراه بود، فعالین این حوزه را متحمل زیان کرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *