پرداخت مطالبات کادر درمانی جرو اولویت‌ها است

پرداخت مطالبات کادر درمانی جرو اولویت‌ها است
به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی بعد از شیوع ویروس کرونا در استان برای کاهش زنجیره انتقال انجام شده است، گفت: آمار بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان تفاوت چندانی تا به امروز نداشته است.
وی با تاکید بر اینکه این نگرانی وجود دارد که با بازگشایی مراکز تجاری، دوباره شاهد بالا رفتن آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان باشیم، افزود: نباید فراموش کنیم که علی‌رغم برداشته شدن محدودیت‌های که پیش از این اعمال می‌شد، کماکان شاهد ابتلای افراد به ویروس کرونا در استان هستیم.
قزلباش با بیان اینکه اگر روند شیوع بیماری کنترل نشود، فارغ از مسائل بهداشتی، عوارض دیگری از جمله روانی، اقتصادی، اجتماعی و … جامعه را فرا خواهد گرفت، تصریح کرد: بی‌تردید بعد از پایان این وضعیت و بازگشت به روزهای عادی فعالیت، باید دغدغه دیگری را که مشکلات روانی بعد از کرونا است، مرتفع کنیم.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با یادآوری اینکه کادر درمانی از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، تلاش وافری را در راستای ارائه خدمات به مردم استان داشته‌اند، ادامه داد: بی‌شک یک از مطالبات این قشر، پرداخت مطالبات‌شان است که به دنبال پرداخت این مطالبات در کم‌ترین زمان ممکن هستیم.
قزلباش با اشاره به تفاوت آمارهایی که در زمینه اموات کرونایی با تعداد نفراتی که در این بخش به خاک سپرده می‌شوند، اظهار کرد: این تفاوت به این خاطر است که نتیجه آزمایش این افراد بعد از انجام مراسم تدفین به دست ما رسیده و معلوم می‌شود که فرد فوت شده، کرونایی نبوده اما به هر حال نمی‌توان مراسم تدفین را تا اخذ نتیجه آزمایش به تعویق انداخت.
وی با تاکید بر اینکه یکی از تلاش‌هایی که امروز باید با جدیت دنبال شود، موضوع دریافت کمک‌های بین‌المللی است، بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای تهیه ملزومات خود تعامل خوبی با بخش‌های مختلف از جمله انستیتو پاستور تا به امروز داشته است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *