پرداخت تسهیلات و بسته های حمایتی به تاسیسات گردشگری هرمزگان

پرداخت تسهیلات و بسته های حمایتی به تاسیسات گردشگری هرمزگان
پرداخت تسهیلات و بسته های حمایتی به تاسیسات گردشگری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا برومند گفت: بحران ناشی از انتشار ویروس کرونا تأثیر مخربی بر فعالیت‌های گردشگری در سطح استان داشته که با توجه به تعطیلی تأسیسات گردشگری، حوزه گردشگری دچار خسارت مالی شدید شده است.

او با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در مجموع طی ماههای اسفند تا اول اردیبهشت بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان ضرر و زیان متوجه حوزه گردشگری استان بوده است، افزود: این اتفاق در شرایطی رخ داده که بیشترین فعالیت و درآمد تأسیسات گردشگری در استان بین ماههای آذر تا اردیبهشت است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: بر همین اساس برای جبران بخشی از ضرر و زیان‌های ناشی از بحران کرونا، تسهیلات و بسته‌های حمایتی به تأسیسات گردشگری ارائه شده است.

او در خصوص عناوین بسته‌های حمایتی گردشگری گفت: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده، تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانکی، امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری، تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی، امکان استفاده از اوراق تضمینی سرمایه در گردش و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد از جمله موارد بسته حمایتی برای واحدها و فعالان گردشگری است.

برومند تاکید کرد: امیدوارم با شکست بیماری کرونا، شاهد رونق دوباره صنعت گردشگری استان باشیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *