پرداخت بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه

پرداخت بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه
پرداخت بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه

حسن عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مانده اعتبارات اشتغالزایی استان کرمانشاه اظهار داشت: میزان اعتبارات مصوب ۲ هزار و ۶۴۲ هزار میلیارد تومان و میزان اعتبار تخصیص داده شده یک هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون یک هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین درصد تسهیلات پرداختی نسبت به کل اعتبارات مصوب ۵۲ درصد و تسهیلات پرداخت شده نسبت به کل اعتبارات تخصیص داده شده ۹۲ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: این اعتبارات شامل مواردی از جمله کمک‌های فنی و اعتباری است که اعتبار مصوب کمک‌های فنی و اعتباری ۸۴ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان بوده که ۸۰ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان آن تخصیص داده شده و ۴۳ میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان آن پرداخته شده است همچنین درصد تسهیلات پرداختی نسبت به کل اعتبارات ۵۱ درصد و درصد تسهیلات پرداخت شده نسبت به کل اعتبارات تخصیص داده شده ۵۴ درصد بوده است.

عزیزی گفت: همچنین اعتبارات مصوب بند ب تبصره ۱۶ دستگاه‌های حمایتی ۱۸۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۱۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده و ۱۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

این مسئول درصد تسهیلات پرداختی نسبت به کل اعتبارات مصوب را ۷۸ و درصد تسهیلات پرداخت شده نسبت به کل اعتبارات تخصیص داده شده را ۱۲۲ اعلام کرد.

پرداخت بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری

وی درباره تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دستگاه‌های حمایتی مبلغ مصوب را ۱۴۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و میزان تخصیص داده شده را ۱۴۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان اعلام کرد که تاکنون ۱۱۷ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان آن پرداخت شده است و همچنین درصد تسهیلات پرداختی نسبت به کل اعتبارات مصوب ۷۹ و درصد تسهیلات پرداختی نسبت به اعتبارات تخصیص داده شده ۸۲ بوده است.

عزیزی درباره تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز بیان کرد: اعتبارات مصوبه این سرفصل ۳۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که همگی تخصیص داده شده و تاکنون ۳۴۳ میلیارد و ۹۸۸ میلیون تومان آن پرداخت شده است که درصد تسهیلات پرداختی نسبت به کل اعتبارات مصوب و نسبت به کل اعتبارات تخصیص داده شده هر دو ۹۹ بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: میزان تسهیلات مصوب اعتبارات مناطق زلزله‌زده ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که همگی تخصیص داده شده و تاکنون ۵۵۹ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان آن پرداخت شده است همچنین درصد تسهیلات پرداختی نسبت به کل اعتبارات مصوب و کل اعتبارات تخصیص داده شده ۹۳ درصد بوده است.

عزیزی درباره بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ گفت: میزان سهمیه مصوبه یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰۶ میلیارد تومان تخصیص داده شده و تاکنون ۷۹ میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان آن پرداخت شده که نسبت تسهیلات پرداختی به کل اعتبارات مصوب شش و نسبت به کل اعتبارات تخصیص داده شده ۷۵ درصد بوده است.

این مسئول میزان اعتبارات مصوب مشاغل خانگی سال ۹۷ را ۲۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده و تاکنون ۲۲ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

وی میزان تسهیلات پرداختی به کل اعتبارات مصوب را ۷۹ و نسبت به کل اعتبارات تخصیص داده شده را ۹۴ اعلام کرد.

تخصیص ۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درباره مشاغل خانگی سال ۹۸ نیز گفت: ۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که همگی تخصیص داده شده و تاکنون ۸ میلیارد و ۶۵ میلیون تومان آن پرداخت شده است، همچنین میزان تسهیلات پرداخت نسبت به کل اعتبارات مصوب و تخصیص داده شده ۹۰ درصد بوده است.

وی درباره تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر نیز سهمیه مصوب را ۳۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که به طور کامل با پیش پذیرش چهار هزار و ۷۸۴ طرح و پیش بینی اشتغال ۱۱ هزار و ۶۳۴ نفر تخصیص داده شده است.

عزیزی گفت: ۳۴۳ میلیارد و ۹۸۸ میلیون تومان این تسهیلات پرداخت شده و در مجموع پنج هزار و ۹۶۴ اشتغال ایجاد شده است، همچنین درصد پرداختی نسبت به سهمیه تخصیصی ۹۹ بوده است که به نسبت بانک‌ها عملکرد صندوق کارآفرینی امید ۱۰۵ درصد، توسعه تعاون ۱۰۴ درصد، پست بانک ۹۵ درصد و بانک کشاورزی ۹۴ بوده است.

این مسئول تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که ۳۲ هزار و ۸۱۹ طرح با پیش بینی اشتغال ۴۰ هزار و ۲۵۰ نفر پیش پذیرش شده است.

وی افزود: تاکنون ۵۵۹ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان با ایجاد ۱۹ هزار و ۳۷۴ مورد اشتغال زایی پرداخت شده است همچنین میزان پرداختی نسبت به سهمیه ابلاغی ۹۳ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: درصد تسهیلات پرداختی نسبت به سهمیه ابلاغی در بانک کشاورزی ۱۰۰ درصد، بانک توسعه تعاون ۹۶ درصد، صندوق کارآفرینی امید ۹۳ درصد و پست بانک ۷۴ درصد بوده است.

این مسئول بیان داشت: روند تغییرات نرخ بیکاری استان نشان می‌دهد میزان کاهش این شاخص نسبت به سال ۹۷ در مقایسه با میانگین کشوری بیش از دو برابر بوده و نسبت به سال ۹۶ بیش از ۴ برابر بوده است و با توجه به تدوین سند سالیانه اشتغال استان در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ هدف‌گذاری مبنی بر کاهش سه درصدی نرخ بیکاری این آمار حاکی از آن است که تیم اقتصادی استان اعم از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در راستای تحقق این هدف گام اساسی برداشتند.


منتشر شده

در

کرمانشاه

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *