پرتاب ماهواره جاسوسی وزارت دفاع آمریکا به تعویق افتاد

پرتاب ماهواره جاسوسی وزارت دفاع آمریکا به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این ائتلاف قصد دارد ماهواره جاسوسی را ساعت ۵ و ۲۲ دقیقه بعدازظهر چهارشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (EST) از مجموعه پرتاب ۴۱ در پایگاه نیروی هوایی «کیپ کاناورال» در ایالت فلوریدا پرتاب کند.

این شرکت پرتابی قصد داشت پرتاب را بعدازظهر یکشنبه  این هفته انجام دهد اما روز  گذشته – جمعه – اعلام کرد که تاریخ این پرتاب به علت نزدیک شدن یک طوفان تغییر می کند.

مسئولان ائتلاف پرتاب و راه اندازی در یک بروز رسانی در وب سایت خود اعلام کردند: به دلیل تهدید شرایط آب و هوایی ناشی از  طوفان حاره ای Depression Eta، راکت Atlas V که ماهواره NROL-۱۰۱ را حمل می کند به محل امن خودروهای فضایی باز گردنده اند.

این شرکت پرتابی اعلام کرد: بروز یک مشکل در سیستم سوخت رسانی این راکت تلاش قبلی را در عصر چهارشنبه گذشته خنثی کرد و مشکل مربوط به کنترل های محیطی ماهواره باعث اعلام تأخیر روز قبل شد.

دفتر ملی شناسایی وزارت دفاع آمریکا اطلاعات اندکی در خصوص ماهواره های خود اعلام می کند اما در توصیف ماموریت خود تاکید کرد که ماهواره NROL ۱۰۱، داده های اطلاعاتی به سیاست گذاران ارشد آمریکا و  سازمان های اطلاعاتی و ارتش این کشور ارائه می دهد.

وزارت دفاع آمریکا این ماهواره را طراحی کرده و ساخته است و طبق شرح ماموریت آن را اداره می‌کند.

ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی (ULA)، ارائه ‌دهنده خدمات پرتاب و راه‌اندازی فضاپیما متعلق به دولت آمریکا است. این شرکت به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک بین سیستم ‌های فضایی لاکهید مارتین و بوئینگ، دفاع فضایی و امنیتی در دسامبر ۲۰۰۶ با ترکیب تیم ‌های ۲ شرکت شکل گرفت.


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *