پرتاب ماهواره‌های استارلینک باز هم به تعویق افتاد

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، پرتاب این سری از ماهواره های استارلینک در ابتدا قرار بود روز یکشنبه ۳۰ اوت (۹ شهریور) انجام شود که به دلیل وضعیت بد آب و هوایی به روز سه شنبه اول سپتامبر (۱۱ شهریور) موکول شد. قرار بود راکت «فالکون ۹» صبح امروز اول سپتامبر (۱۱ شهریور) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شود اما این تصمیم بار دیگر تغییر کرد و به روز پنج شنبه سوم سپتامبر (۱۳ شهریور) موکول شد.

اسپیس ایکس در توییتی اعلام کرد: ساعت ۸ و ۴۶ دقیقه صبح پنج شنبه سوم سپتامبر به وقت منطقه زمانی شرقی برای پرتاب این سری از ماهواره های استارلینک از مجموعه پرتاب ماهواره ۳۹A، هدف قرار گرفته است.

اسپیس ایکس در جریان ماموریت روز پنج شنبه برای پرتاب ماهواره های استارلینک تلاش خواهد کرد تا طبقه اول موشک فالکون ۹ را بر روی یک کشتی در دریا فرود آورد. شما می توانید تمامی اقدامات روز پنجشنبه را بطور زنده در پایگاه اینترنتی Space.com به طور زنده مشاهده کنید.

شرکت فضایی اسپیس ایکس پیش از این ۶۰۰ ماهواره استارلینک را به مدار پایین زمین پرتاب کرده است اما چنانچه تمامی کارها طبق برنامه پیش رود، این صورت فلکی بزرگ تر نیز خواهد شد. اسپیس ایکس پیشتر مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره به فضا را برای اینترنت‌رسانی به مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار جهان دریافت کرد و اکنون مجوز پرتاب حدود ۳۰ هزار ماهواره دیگر را نیز درخواست کرده است.

البته اسپیس ایکس تنها شرکتی نیست که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و در این میان، آمازون و فیسبوک نیز طرح‌هایی را برای اینترنت‌رسانی دنبال می‌کنند. اسپیس ایکس که تحت مدیریت ایلان ماسک مدیریت می‌شود، در این رابطه عنوان کرد: این تصمیم، گامی‌دیگر در جهت ارتقای ظرفیت کلی شبکه استارلینک محسوب می‌شود که به منظور پاسخ دادن به نیازهای کاربران صورت می‌گیرد.

منبع : خبرگزاری ایرنا


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, تکنولوژی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *