پایگاه زیردریایی فرانسه

 

پایگاه زیردریایی فرانسه، بزرگ‌ترین مرکز هنرهای دیجیتال جهان می‌شود

بزرگ‌ترین مرکز هنرهای دیجیتال جهان در فرانسه و در محلی در حال تکمیل است که اصلا انتظار آن را ندارید. این مرکز، به‌جای آنکه در ساختمانی مدرن و تازه‌ساز افتتاح شود، در پایگاه سابق زیردریایی بوردو (Bordeaux) متعلق‌به دوران جنگ جهانی دوم در حال ساخته شدن است. پایگاه مذکور، ساختمانی بتنی است که توسط نیروهای اشغالگر در سال ۱۹۴۳ ساخته شد. بخش‌هایی از فضای این سازه‌ی غیرمعمول که از جنس فولاد و بتن ساخته شده، چهار استخر بزرگ است که پیش از این، تبدیل به محلی برای برگزاری رویدادهای موقت هنری و فرهنگی شده بود و اکنون برای نمایشگاه‌های دائمی اختصاص داده شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، مرکز هنرهای دیجیتال لوز بازین دو لومیرز (Les Bassins de Lumieres که در زبان فرانسه به معنی استخر نورها است) از ۱۷ آوریل ۲۰۲۰ آغاز به کار خواهد کرد. اولین اثری که در این مرکز به نمایش گذاشته خواهد شد، اثری از گوستاو کلیمت و پل کلی روی دیوارهای سالن و بازتاب آن‌ها روی آب‌های استخر خواهد بود.

شرکت کالچر اسپیسز (Culturespaces) که مسئولیت آتلیه برادران لومیر (Atelier des Lumières) در پاریس را به عهده دارد، انجام این پروژه‌ی عظیم را مدیریت می‌کند. اولین نمایش آتلیه برادران لومیر، نمایشی حیرت‌انگیز از آثار هنری ون گوگ بود که موفقیتی خیره‌کننده را برای آن‌ها به همراه داشت.

مرکز هنرهای دیجیتال لوز بازین دو لومیرز هفت روز هفته و در تمام طول سال باز خواهد بود و آثار به نمایش در آمده در آن، هر سال تغییر خواهد کرد


منتشر شده

در

بین الملل, فرهنگ و هنر, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *