پایگاه‌های انتقال خون هرمزگان آماده خون‌گیری در ماه مبارک رمضان

پایگاه‌های انتقال خون هرمزگان آماده خون‌گیری در ماه مبارک رمضان
پایگاه‌های انتقال خون هرمزگان آماده خون‌گیری در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری مهر، ایمان زارعی بیان داشت: پایگاه انتقال خون بندرعباس حدفاصل چهارراه مرادی و فلکه برق صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ و تا ۲۲ شب به خون‌گیری اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: خون‌گیری در مرکز انتقال خون میناب نیز صبح‌ها از ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و شب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰، بندرلنگه از ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و عصرها نیز از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ و قشم نیز از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۳:۳۰ شب است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهار کرد: پایگاه‌های انتقال خون استان هرساله با شروع ماه مبارک رمضان برای رفاه حال شهروندان و روزه‌داران ساعت فعالیت خود را به‌ویژه بعد از افطار افزایش می‌دهد.

زارعی ادامه داد: برای اهدای خون، همراه داشتن کارت ملی به هنگام اهدای خون الزامی است و سن داوطلبان باید ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای کیلوگرم باشد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان اضافه کرد: این پایگاه باید خون ۲۱ مرکز درمانی و بیمارستانی استان را تهیه کند که امیدواریم اهداکنندگان خون مثل همیشه نسبت به اهدای خون همت داشته باشند.

زارعی ادامه داد: در حال حاضر باوجود بیماری کرونا بسیاری از داوطلبان به مراکز انتقال خون مراجعه نمی‌کنند، این در حالی است که تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در انتقال خون رعایت می‌شود و افراد با خیالی آسوده می‌توانند خون اهدا کنند.

وی از شهروندان خواست در این روزهای شیوع کرونا با حضور در مراکز اهدای خون از بیماران حمایت کنند و آن‌ها را تنها نگذارند و در پایان گفت: مراکز انتقال خون استان هیچ‌گاه تعطیل‌پذیر نیستند و مصرف خون در استان به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *