پایان کابوس نوبت‌گیری از پزشکان/ اجرای طرح نوبت آنلاین در اصفهان

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، سید خدارحم هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در قرن بیست و یکم دنیا به سمت اقتصاد دانش بنیان یا اقتصاد بی وزن می رود، اظهار داشت: امروزه  مهم ترین، کارآمد ترین، پولسازترین و کاربردی ترین دانش روز دنیا که بسیار گسترده و زیربنای بسیاری از علوم و بخش های اقتصادی تمام دنیا است، دانش IT است.

مدیر عامل سامانه نوبت آنلاین با بیان اینکه براساس قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه، وزارت بهداشت موظف به اجرای پرونده الکترونیک سلامت برای همه افراد جامعه شده است، ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت به زبان خیلی ساده، مکانیزه کردن وظایف و تکالیف واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمان است.

هاشمی با تاکید بر اینکه یکی از مزایای پرونده سلامت الکترونیک نوبت دهی آنلاین پزشکی یا همان رزرواسیون آنلاین اینترنتی است، تصریح کرد: صرفه جویی در زمان اخذ نوبت، تسریع انجام خدمات بهداشتی درمانی و جلوگیری از اقدامات تکراری و مراجعات بی‌مورد، سبب صرفه جویی در زمان بیماران و پرسنل درمانی و پزشکی، نظم در کارها، صرفه جویی مالی و نیز حل بخشی از معضل ترافیک الودگی هوا از مزایای این نوع نوبت دهی است.

مدیر سامانه نوبت آنلاین گفت: در این سامانه آنلاین قابلیت آن وجود دارد تا در بیمارستان برای بخش های تخصصی و فوق تخصصی بدون تجمع بی مورد بیماران و همراهانشان، نوبت ارائه شود و همچنین ترافیک شهری را کاهش می دهد.

هاشمی تاکید کرد: علاوه بر این توسط سامانه نوبت آنلاین برای دادن نوبت جهت آزمایشگاه ها و خدمات پیراپزشکی از جمله فیزیوتراپی، سونوگرافی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی و غیره نیز می توان اقدام کرد، با استفاده از سامانه نوبت آنلاین، می توان ویژگیهای بارز تجهیزات و خدمات مرکز را در معرض عموم قرار داد بدون اینکه جهت تبلیغات هزینه ای پرداخت شود.

وی از دیگر مزایای این سامانه را فرایند آسان انتخاب پزشک و مرکز درمانی برای بیمار  دانست و بیان داشت: بیمار هنگام اخذ نوبت می تواند هزینه مطب یا مرکزی را که می خواهد به آن مراجعه نماید را در سامانه نوبت آنلاین مشاهده کند.

مدیر عامل سامانه نوبت آنلاین اظهار داشت: با راه اندازی  این سامانه نوبت دهی آنلاین پزشکی در جهت تسهیل معیشت افراد جامعه قدم برداشته ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان در زمینه پزشکی و پیراپزشکی یکی از قطب های بزرگ کشور به شمار می رود و نیز با توجه به اینکه لقب پایتخت فرهنگی کشور را به دوش می کشد و در حوزه IT همواره پیشرو بوده است،مدیران سامانه نوبت آنلاین تصمیم به اجرای این پروژه به صورت پایلوت از استان اصفهان گرفته اند و سپس در دیگر استان های کشور اجراء می شود .

هاشمی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۷ هزار پزشک در استان اصفهان مشغول به کار هستند که قرار است تحت پوشش این سامانه قرار گیرند ضمن اینکه این موضوع باعث اشتغال زایی تعداد زیادی از جوانان تحصیلکرده جویای کار خواهد ش .

وی تصریح کرد: طی مدت دو ماهی که از شروع فعالیت ما گذشته است حدود ۱۰۰ پزشک در این سامانه ثبت شده اند.

مدیر عامل سامانه نوبت آنلاین افزود: همچنین در راستای گسترده تر شدن فعالیت این سامانه با کشور عراق و منطقه خود مختار کردستان هم رایزنی کرده ایم و به زودی با انعقاد قرارداد این سامانه نیز در کلینیک ها و بیمارستانهای این کشور هم راه اندازی خواهد شد.

در این نشست مدیر بازرگانی شرکت کارگشای برتر قرن نیز با اشاره به اینکه این سامانه بر اساس ضوابط وزارت بهداشت برنامه ریزی شده است، گفت: نوبت آنلاین جزو سامانه هایی است که به تایید وزارت بهداشت و درمان رسیده است.

عارف اصفهانی در  ارتباط با اشتغال زایی این مجموعه نیز تصریح کرد: به شکل مستقیم در استان اصفهان حدود ۲۰۰ نفر به شکل مستقیم و تعداد زیادی هم به شکل غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد و با توجه به اینکه این اپلیکیشن تنها شامل پزشکان نمی شود و در آینده مشاغل دیگر از جمله دفاتر وکالت و هر صنف یا سازمانی که نیاز به رزرواسیون داشته باشند را زیر پوشش قرار خواهد دادو از همین جا مراتب همکاری خود را با تمام ارگان ها اصناف و سازمان هایی که سیستم نوبت دهی دارند به اطلاع می رساند.

اصفهانی افزود: تمامی پزشکان بدون هیچ هزینه ای می توانند به این سامانه متصل شده و خدماتشان را به شکل آنلاین به مخاطبان ارایه دهند.

جذب مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی

وی  گفت: این شرکت همچنین از سازمان بهزیستی و کمیته امداد هم با ارسال درخواست کتبی آمادگی خود را برای جذب مددجویان تحت پوشش این سازمان ها که دارای شرایط لازم هستند اعلام کرده است.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *