پایان نامه‌های دانشجویی به سمت ساخت قطعات خودرو برود

پایان نامه‌های دانشجویی به سمت ساخت قطعات خودرو برود

حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر دوشنبه در «نشست راهبردی جهش تولید علم و صنعت در گام دوم انقلاب» در دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: نجات اقتصاد کشور تولید است و نجات تولید بر بومی کردن، همچنین بومی کردن بر پایه اتکا به دانشگاه ها است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته از اقتصاد نفتی فاصله زیادی گرفته ایم، تصریح کرد: باید به دو نکته تولید و تولید بومی توجه کنیم؛ زیرا ایران امروز ثابت کرده است که می تواند و تولید داخلی هم در جریان است.

سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: پتانسیل جوان کشور باید به سمت تولید محصول و حل مسائل کشور باشد.

مدرس خیابانی اظهار داشت: نیاز است رییس دانشگاه علم و صنعت این طرح را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کند که اکثر پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خصوص تولیدات داخلی و ساخت قطعات خودرو باشد و مهندسین ما در دانشگاه ها موظف شوند که قطعه و ماشین بسازند.

وی تصریح کرد: مقرر شده ۶۰ میلیون دلار از تولیدات داخلی خودرو بومی سازی می شود؛ البته این میزان کم است. همچنین نیاز است تقسیم کار به وجود آید؛ به طوری که حالا دانشگاه علم صنعت به حوزه خودرو وارد و متمرکز شده است، سایر دانشگاه ها در این زمینه وارد نشوند و هر دانشگاه در یک زمینه کار کند.

مدرس خیابانی اظهار داشت: نکته مهم در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه این است که از فاصله های فیزیکی ضرر زیادی کرده ایم و باید  مکان های فیزیکی مشترک را در کنار یکدیگر قرار دهیم؛ به عنوان مثال پارک علم وفناوری در داخل شهرک صنعتی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزشی نمی توانند همه چیز را بسازند؛ زیرا جنس فعالیت دانشگاه ها علم و تولید دانش است. برای موفق شدن باید سه ضلع کارخانه، مراکز علمی و کارگاه ها  به هم متصل شوند و مراکز علمی به کارگاه ها متصل شوند تا ایده ها به محصول تبدیل شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *