پاروزنان از تمرینات آبی عقب هستند/ باید به خودمان سخت بگیریم

افشین فرزام به دنبال اعلام شروع برنامه‌های ورزشی در کشور و باز شدن دریاچه آزادی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ما منتظر تصمیمات نهایی برای شروع تمرینات ورزشی قایقرانان هستیم و هنوز به ما مجوزی برای برپایی اردو و تمرینات نداده‌اند. آنچه به ما اعلام کرده‌اند قرار است بعد از تعطیلات ۱۵ خرداد برای شروع تمرینات برنامه ریزی شود. بچه‌ها تا الان در شهرهای خودشان تمرین کرده‌اند اما تمرین آبی تا الان نداشتند.

وی افزود: بچه‌های روئینگ با توجه به شرایط فنی رشته خود نیاز به گستره آبی بزرگی دارند. قایق‌های آنها با پارو زدن به عقب می‌رود و باید در چنین شرایطی حتماً در کنار مربی تمرین کنند و تنها نباشند و به خاطر تمرینات انفرادی تاکنون این شرایط مهیا نشده است.

سرمربی تیم ملی روئینگ مردان کشورمان با بیان اینکه بستر آبی روئینگ در شهرها نداریم و باید در تهران تمرین کنیم، بیان داشت: بیشتر رقبای ما تمرینات خود را شروع کرده‌اند و داخل آب تمرین می‌کنند. اگر دیرتر شروع کنیم از تیم‌ها عقب می‌مانیم. ما قبل از سال شرایط خوبی برای کسب سهمیه داشتیم و پیش بینی‌های خوبی برای اینکه در شش ماه آینده چه جایگاهی داشته باشیم، داشتیم.

وی ادامه داد: مطمئناً با شرایط امروز نمی‌توانیم بعد از یک سال ارزیابی خوبی از رقبای خود داشته باشیم. مسابقات انتخابی لغو شده و برگزاری مسابقات تا رویدادهای انتخابی بعدی ضعیف است و همین مسئله پیش بینی‌های ما را تغییر خواهد داد.

فرزام خاطرنشان کرد: بچه‌های ما براساس پروتکل‌ها در قایق‌های تک نفره تمرینات پارویی را آغاز می‌کنند و ما مشکلی از این بابت نداریم و همین تمرین هم مثمر ثمر خواهد بود تنها منتظر هستیم تا مجوز برگزاری اردوها صادر شود.

وی ادامه داد: امیدواریم زودتر تمرینات را شروع کنیم البته قایقرانی تنها فدراسیونی بود که با تمهیداتی که دیده بود تا ۲۵ اسفند و با رعایت موازین بهداشتی تمرینات را ادامه داد و مشکلی پیش نیامد و اگر اردوها شروع شود امیدواریم باز هم بتوانیم این کار را ادامه دهیم. ساده‌ترین راه در این مسیر تعطیلی اردوهاست و نباید دنبال ساده‌ترین راه برویم. اگر به دنبال نتایج ارزنده در آینده هستیم باید به خودمان سخت بگیریم. در عین اینکه شرایط سلامت را فراهم کنیم با نکات ایمنی راه و تمرینات ورزشی را دنبال کنیم.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *