وزیر کشاورزی در نهاوند: در تامین کود کشاورزی، مشکلی در کشور نداریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان؛ محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم کلنگ زنی کارخانه قند ۵ هزار تنی نهاوند گفت: در تامین کود کشاورزی مشکلی در کشور نداریم، کودهای خارجی مورد نیاز خریداری شده و در دیگر کودها صادر کننده هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی که به همراه استاندار همدان و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در بهره برداری از ۱۰۹ پروژه آبیاری های نوین در این شهرستان و کلنگ زنی کارخانه قند، سخن می گفت، افزود: این پروژه ها در سطح ۲۲۰۰ هکتار با سرمایه گذاری ۱۸۷ میلیارد ریالی و تسهیلات ۱۵۹ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۳۱۴ نفر در شهرستان نهاوند به بهره برداری می رسد.

وی مهندس شاهرخی، استاندار جدید همدان را از مدیران با سابقه و خوشنام نظام دانست و گفت: دست و بازوی سرمایه گذاران در این پروژه ها را می بوسم.

مهندس شاهرخی، استاندار همدان نیز در مراسم کلنگ زنی کارخانه قند ۵ هزار تنی نهاوند گفت: نهاوند سرزمین بزرگان است.

وی افزود: از وزیر فرهیخته جهاد وکشاورزی برای سفر به همدان و بررسی وضعیت کشاورزی استان سپاسگزارم.

شاهرخی با اعلام اینکه، به مردم شریف نهاوند عشق می ورزم و به نوعی خود را فرزند نهاوند می دانم، خاطرنشان کرد: استان همدان سهم بسزایی در تولید کشور دارد.

وی ادامه داد: در استان بیش از ۸۵ درصد اراضی مستعد آبیاری مکانیزه شده است و ما در پی بهره وری بیشتر از منابع در بخش کشاورزی استان هستیم.

لازم به ذکر است، کارخانه قند نهاوند با ظرفیت ۵ هزار تن در زمینی با مساحت ۶۲۵۰۰ متر مربع و با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۲۵۰ نفر اشتغالزایی و ظرفیت تولید ۷۲ هزار تن شکر، بزرگترین کارخانه فرآوری چغندر قند کشور خواهد بود که در روستای وسج نهاوند کلنگ زنی و احداث خواهد شد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

همدان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *