ورود ۳۳ هزار دوز واکسن کرونا به خراسان رضوی از فردا

ورود ۳۳ هزار دوز واکسن کرونا به خراسان رضوی از فردا

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فردا بیش از ۳۳ هزار دوز واکسن جدید وارد استان خراسان رضوی می‌شود و تمام گروه سلامت در بخش خصوصی و دولتی واکسیناسیون می‌شوند.

دکتر مهدی قلیان، امروز، ۲۸ فرودین ماه، در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونای خراسان رضوی که در  استانداری برگزار شد، اظهار کرد: روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در بخش‌های بستری و سرپایی و همچنین فوتی‌ها همچنان ادامه دارد. در حال حاضر تعداد کل بستری‌شدگان ناشی از کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی ۱۴۲۴ نفر، بخش مراقب‌های ویژه ۲۶۵ نفر و متاسفانه تعداد فوت شدگان نیز ۲ رقمی و زیر ۲۰ نفر است.

وی با بیان اینکه روز گذشته در مجموع ۳۳۱ مورد جدید بستری در استان داشته‌ایم که این نشان از روند افزایشی بستری‌شدگان دارد، افزود: تغییرات هفته سوم نسبت به هفته اول فروردین اینگونه محاسبه شده است که میانگین بستری جدید مشکوک به کرونا ۱۳۴ درصد و میانگین بستری موجود  ۱۲۴ درصد و افراد تحت مراقبت‌های ویژه نیز ۵۵ درصد افزایش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به شیوع موج جدید کرونا، اگر شهروندان علائمی از قبیل حساسیت، سوزش چشم، کوفتگی بدن، سردرد و بیماری گوارشی احساس کردند، به پزشک و یا مراکز جامع سلامت تست کرونا مراجعه کنند. حتی در صورتی که تست آن‌ها مثبت نبود باز هم خود را مبتلا به کووید ۱۹ تلقی کنند، مگر خلاف آن ثابت شود. 

قلیان با اشاره به اینکه تعداد مراجعان سرپایی با علائم مشکوک کرونا در مراکز جامع سلامت‌ همچنان در حال افزایش است، عنوان کرد: مراجعه افراد به مراکز منتخب کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی به ۳۰۰۰ نفر رسیده است. در مشهد تعداد بستری‌های جدید ۱۷۷ نفر است. همچنین بستری‌های موجود ۷۴۲ نفر هستند که از این تعداد ۱۷۰ نفر تحت مراقب‌های ویژه‌اند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز هستند. همچنین محولات، خلیل‌آباد، فریمان، باخرز، سرخس، کلات، چناران، درگز،خوشخواب،جوین و جغتای در وضعیت نارنجی و رشتخوار ،خاف، زاوه، تایباد و فیروزه در وضعیت زرد قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان عمل به پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور همچنان پایین و نگران‌کننده بوده و میانگین تخلف رده‌های شغلی ۲،۳،۴ به ۵۱ درصد رسیده است. متاسفانه بیشتر مراکز تجاری و پاساژها نیز از تعطیلی تبعیت نکرده‌اند. در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌ها پاسخگوی بیماران است اما اگر این روند افزایشی ادامه داشته باشد دچار مشکل می‌شویم. البته قرار است تا ۲۰ درصد ظرفیت تخت بیمارستان‌های بخش‌های خصوصی، نظامی و انتظامی در اختیار بیماران کرونایی قرار بگیرد.

قلیان با بیان اینکه رنگ سیاه عنوان شده در برخی رسانه‌ها هنوز از ستاد کرونا ابلاغ نشده و جنبه رسمی ندارد و براساس ضریب خطا محاسبه شده بود،خاطرنشان کرد: نحوه نظارت بر مراکز مذهبی از جمله حرم مطهر رضوی زیر نظر ستاد کرونا و مدیریت عالی حرم مطهر رضوی انجام می‌شود. همچنین با توجه به اهمیت موضوع حاشیه شهر مشهد، کمیته نظارتی برای طرح سلامت محله‌محور در ذیل ستاد استانی مقابله با کرونا تشکیل می شود.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *