ورزش چتربازی پاراگلایدر

پاراگلایدر

یکی از تفریحات و ورزش های هیجان انگیز هوایی ورزش پاراگلایدر است این ورزش جز ورزش های خیلی هیجان انگیزی است که البته هزینه های زیادی هم دارد ،در کشور ما این ورزش طرفداران زیادی دارد .

شاید از خودتان سوال کنید آیا این ورزش خطرناک است یا خیر ،بله این ورزش جزء رشته های ورزشی پرخطر محسوب می شود و هرکسی قدرت و شجاعت انجام این ورزش را ندارد درکل رشته های هوا نوردی جزء ورزش های پرخطر محسوب میشود

هزینه ورزش های هوایی

این ورزش بخاطر تجهیزات و وسایلی که دارد بسیار پرهزینه است زیرا هیچ یک از تجهیزات هوایی در ایران تولید نمی شود و همه وسایل آن از کشور های خارجی تامین میشود.

 یادگیری این رشته های ورزشی بسیار پرهزینه است زیرا اقلام مورد استفاده بسیار گران قیمت هستند .

چگونگی ورزش چتربازی

پرواز می‌تواند به چند شکل آغاز شود. در روش اول خلبان با سرعت در جهت مخالف باد می‌دود و چتر را پشت سر خود می‌کشد. برخورد باد به زیر چتر آن را به اهتزاز درمی‌آورد و نهایتاً موجب به پرواز درآمدن خلبان می‌شود. اگر باد شدیدتر باشد گاهی خلبان ابتدا در جهت مخالف می‌ایستد (به اصطلاح ریورز یا ضربدری گفته می‌شود) تا باد چتربال را از زمین جدا کند و سپس برگشته و شروع به دویدن می‌کند تا از زمین جدا شود. این روش‌ها معمولاً در نواحی کوهستانی انجام می‌شود تا خلبان بتواند از تفاوت ارتفاعش با زمین پست‌تر نیز برای تداوم مدت پرواز استفاده کند.

در روش دوم که معمولاً در نواحی پست استفاده می‌شود، خلبان به کمک یک وسیله دیگر کشیده می‌شود تا به ارتفاع مناسب برسد (معمولاً زیر ۳۰۰۰ پا) و بعد خود را از طنابی که توسط آن کشیده شده جدا می‌کند و مستقلاً پرواز می‌کند.

پاراگلایدر
پاراگلایدر

ورزش چتربازی در ایران

ورزش پاراگلایدر در ایران، زیر مجموعه‌ای از ورزش‌های هوایی است. انجمن ورزش‌های هوایی ایران به عنوان متولی این ورزش در کشور زیر نظر فدراسیون انجمنهای ورزشی فعالیت می‌کند.

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *