هیچ راننده مسافری در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا نشده است

هیچ راننده مسافری در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا نشده است
هیچ راننده مسافری در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا نشده است

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری در جمع خبرنگاران و در مورد اقدامات راهداری و حمل‌ونقل استان در مقابله با کروناویروس گفت: جلسات مختلفی در خصوص مقابله با کرونا در استان با مقامات عالی استان، همکاران درون سازمانی‌ و ارتباط ویدئوکنفرانسی با مقامات کشوری‌ برگزار کردیم و از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در طی این مدت، ضدعفونی روزانه تمام ۱۵ اداره و ۲ نمایندگی، مجتمع‌های بین‌راهی و راهدارخانه‌ها و پایانه‌های مسافری، نظارت بر پایانه‌های استان، حذف بسته‌های غذایی و جایگزینی با بسته‌های بهداشتی‌ برای مسافرین، جلوگیری از ورود مسافرین از برخی استان‌های با بیشترین آمار بیماری و مرخصی برای کارمندان گروه‌های آسیب‌پذیر و دورکاری‌ برای کارکنان صورت پذیرفته است.
وی افزود: راهداری و حمل‌ونقل آذربایجان‌غربی جزو نخستین ادارات استانی دارای گیت کنترل ورودی‌ها بود و در این خصوص ۴ گیت خودکار ضدعفونی و کنترل در ورودی استان مستقر کردیم.
وی ادامه داد: ۹۰ سامانه ترددشمار در استان نیز آمار لحظه به لحظه محورها را کنترل و بر حسب آمارهای بدست آمده شاهد کاهش ۶۵ درصدی تردد طی روزهای اوج فاصله‌گذاری اجتماعی (۳ هفته نخست فروردین) و کاهش ۵۳ درصدی تصادفات بودیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در ۶ مرز استان با ۳ کشور، تعداد تردد روزانه از پیش‌بینی افزایش بیش از ۶ میلیون ترددبدلیل بیماری، تقریبا به صفر رسید.
وی ادامه داد: در مورد حمل‌ونقل و ترانزیت کالا نیز، حمل‌ونقل داخلی تعطیلی نداشتیم و با رعایت تمام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها ۲۵۰۰۰ راننده با ۱۷۰۰۰ کامیون با کارت هوشمند نسبت به حمل‌ونقل کالاها اقدام کردند که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشتیم و در مورد ترانزیت کالا با کشورهای همسایه، در مرز بازرگان تقریبا ترانزیت کالا تعطیل ولی در مرز تمرچین روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامیون ترانزیتی اقدام به حمل‌ونقل کالا می‌کنند.
شکری در مورد اقدامات حمایتی نیز گفت: برنامه‌ریزی در مورد اقدامات حمایتی از رانندگان انجام گرفت و در این خصوص عدم نیاز به حضور رانندگان برای تمدید کارت هوشمند و تغییر روش تمدید به کدملی، پرداخت بیمه بیکاری رانندگان به عنوان مشاغل آسیب‌پذیر برای این ۲ ماه، بسته‌های حمایتی به شکل کارت‌های یک و ۲ میلیون تومانی، پیگیری کمک هزینه قرض‌الحسنه برای رانندگان کل کشور، طرح حمایت از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و مجتمع‌های خدمات رفاهی بود.
شکری در مورد اقدامات راهداری در راستای شعار جهش تولید گفت: در این خصوص ۱۱ برنامه طرح‌ریزی شده است که از مهم‌ترین آنها توسعه سامانه‌های هوشمند، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، نوسازی ناوگان و ماشین‌آلان راهداری و مکانیزه کردن آن‌ها، توسعه پایانه‌ها، پاسگاه‌های پلیس‌راه و راهدارخانه‌ها، ایمنی و حذف نقاط پرحادثه، اجرای ابنیه فنی و پل‌ها و بازسازی راه‌ها و پل‌های آسیب‌دیده است.

وی در خاتمه گفت: از ۴۲۰۰ راننده مسافری، در طی این ایام هیچ خبری مبنی بر بیماری آنها به این ویروس گزارش نشده و تنها یک نفر از همکاران راهداری و یک نفر از همکاران عوارضی به این بیماری دچار که اقدامات قرنطینه درخصوص آنها انجام گرفت.

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *