هیچ افزایش قیمتی مخصوصا در حوزه کالاهای اساسی مورد قبول نیست

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری قرارگاه استانی سوخت، بعد از ظهر چهارشنبه با حضور حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و رئیس قرارگاه مدیریت مصرف سوخت استان در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

حسن جعفری در این نشست در ارتباط با طرح سهمیه‌بندی بنزین اظهار کرد: طرح سهمیه‌بندی بنزین که یک تصمیم ملی و مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا است، در ساعت صفر دیشب ابلاغ شد و چند هدف داشت که هدف عمده آن حمایت از معیشت مردم مخصوصا خانواده‌های کم‌درآمد است. این درآمدها با تاکید ریاست محترم جمهور کاملا متعلق به مردم است و به حساب سرپرست‌ خانوارها واریز می‌شود.

وی در ارتباط با مبلغی که به حساب خانوارها واریز می‌شود افزود: جامعه هدفی که در حوزه این طرح قرار گرفته‌اند، ۱۸ میلیون خانوار هستند که قریب به ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شوند؛ طی این طرح، برای خانوار ۱ نفره تا ۴ نفره به ترتیب، ۵۵ هزار تومان، ۱۰۳ هزار تومان، ۱۳۸ هزار تومان و ۱۷۲ هزار تومان و برای خانوار ۵ نفره و بیشتر، ۲۰۵ هزار تومان مازاد بر سهمیه قبلی، ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده به حساب سرپرست خانوار، واریز خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، ضمن اشاره به دیگر اهداف طرح سهمیه‌بندی بنزین افزود: هدف دیگر کنترل فزاینده مصرف سوخت است که به صورت متوسط سالیانه ۱۰ درصد افزایش مصرف بنزین را در کشور داشتیم و این مسئله بسیار نگران کننده است. همچنین از دیگر اهداف می‌توان به بحث مقابله با آلودگی هوا و جلوگیری از قاچاق سوخت اشاره کرد.

جعفری اضافه کرد: این طرح صرفا برای یک فرآورده سوختی، یعنی بنزین است و سایر فرآورده‌ها را شامل نمی‌شود.

وی ضمن تشکر از مردم استان، گفت: تقریبا از زمان ایجاد و اعلام اجرای طرح، با درایت و موقعیت‌شناسی و صبوری مروم فهیم استان، هیچ‌گونه دغدغه‌ای تا این ساعت در استان نداشتیم و این طرح به خوبی اجرا شده است.

معاون سیاسی‌ استانداری خراسان رضوی در ادامه ضمن بیان اینکه تاکنون ۵ مورد فراخوان برای حوزه استان صورت گرفته است، گفت: تاکید ما این است که مردم گول تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب را نخورند ولی در هر صورت هیچ‌کدام از آن‌ها مورد استقبال مردم ما قرار نگرفته‌ است و اگر اعتراضی در این رابطه وجود داشته باشد، مردم به راحتی از مجاری قانونی می‌توانند مراجعه کنند و معاندین و ضدانقلاب بسیار مایوس شده‌اند.

جعفری تاکید کرد: همه ارکان امنیتی با آمادگی لازم هستند و برخورد با هر حرکت اعتراضی حتما اقناعی و توجیهی خواهد بود.

وی ادامه داد: بستر اجرای طرح و تمام تمهیدات از قبل پیشبینی شده است. کلیه دعدغه‌های احتمتلی رصد شده و خدمت‌گزاران شما مردم با امادگی کامل این طرح‌ را اجرا کرده‌اند.

رئیس قرارگاه مدیریت مصرف سوخت استان در ارتباط با میزان آمادگی جایگاه‌های سوخت، ابراز کرد: در حوزه جایگاه‌های سوخت ظرفیت همه کامل است و هیچ کمبودی را در حوزه بنزین نداریم. هر ۲۰۸ جایگاه سوختی که در استان وجود دارد، بعلاوه ۷۲ جایگاه سوخت مشهد تمام آمادگی لازم را برای سرویس‌دهی مطلوب دارند. همچنین برای رفاه و اطلاع‌رسانی کسانی که شاید مطلع نبودند، بنرهایی را در جایگاه‌ها نصب کرده‌ایم تا سوالاتی که ممکن است مراجعه‌کنندگان داشته باشند، در آن پاسخ داده شود.

جعفری اضافه کرد: خراسان رضوی به عنوان اولین استان فراخوان داده تا کارت‌های سوختی که رمزشان فراموش شده است، در شرکت نفت، حتی امروز که جمعه است، رمزگشایی شود. استقبال مردم نیز استقبال بسیار خوبی در این راستا بوده است.

وی ادامه داد: دغدغه‌هایی ممکن است در ارتباط با کالاهای اساسی و دامی مطرح شده باشد ولی تمام این کالاها ذخیره‌سازی شده است و هیچ دغدغه‌ای در مورد کمبود این کالاها نداریم. همچنین سازمان‌هایی که در این راستا دخیل هستند، به صورت آماده‌باش در حال فعالیت در استان هستند و تدابیر لازم در ارتباط با وفور کالاها در فروشگاه‌ها اتخاذ شده است و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

جعفری در ارتباط با امکان افزایش قیمت‌ها بیان کرد: هیچ‌گونه افزایش قیمتی مخصوصا در حوزه کالاهای اساسی مورد قبول نیست و با متخلفین برخورد فوری و در صحنه صورت می‌گیرد و گشت‌هایی به صورت ویژه فعال هستند و لازم است مردم هرگونه گران‌فروشی و یا احتکار احتمالی را به حوزه‌های مربوطه اطلاع‌رسانی کنند تا بلافاصله رسیدگی شود.

وی افزود: در حوزه پایانه‌های برون‌شهری و تاکسی‌های خطی نگرانی‌هایی وجود داشته است که در این رابطه هم تمام تدابیر اتخاذ شده است و هیچ مشکلی نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به فعال شدن کارت‌های سوخت، گفت: تقریبا در کل کشور ۷۶۰هزار قطعه کارت سوخت در باجه معطل پست وجود دارد که مردم باید برای تحویل مراجعه کنند و دیشب تصمیم گرفته شد که برای تسهیل در روند اهدای کارت‌ها، اداره پست امروز هم که جمعه است، خدمات‌رسانی کند.

وی ادامه داد: سهمیه آبان‌ماه کلیه کسانی که کارت در اختیارشان است و کسانی که هنوز کارت را تحویل نگرفته‌اند، به صورت اتوماتیک به کارتشان واریز می‌شود و ۶ ماه نیز محفوظ می‌ماند.

جعفری در ادامه ضمن اشاره به تبلیغات غلط رسانه‌های معاند، تاکید کرد: علی‌رغم آرامشی که در بین مردم وجود دارد، شبکه‌های ضدانقلاب تلاش می‌کنند با پخش عکس‌ و فیلم‌های جعلی افکار عمومی را تحریک و تهییج کنند که با هوشیاری مردم ما هیچ مشکل امنیتی را تاکنون در حوزه استان نداشته‌ایم.

وی خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: انتظاری‌ که داریم این است که رسانه‌ها در حوزه اقناسازی و آگاه‌سازی اذهان عمومی در ارتباط با این طرح ملی اقدام کنند و به نظام کمک کنند این طرح به نحو مطلوبی به سرانجام برسد. انتظار داریم مشکلات روند اجرای طرح و انتظارات مردمی را به مسئولین منعکس کنید تا مسائل به صورت فوری حل شود و برای مردم دغدغه‌ای نماند.

در ادامه علی‌اصغر اصغری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی، اظهار کرد: با همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و همکاری خوب مردم دیروز توانستیم این پروژه ملی را به انجام برسانیم و علی‌رغم اینکه تعداد پایگاه‌های سوخت زیاد است، پمپ بنزین‌های ما همگی تا صبح بنزین داشتند و هیچ کمبودی احساس نشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه سهمیه کسانی که کارت ندارند، محفوظ است، افزود: بحث رمزگشایی کارت‌ها امروز به صورت فوق‌العاده انجام شد و مراجعات خوبی صورت گرفت و این روند ادامه خواهد داشت. ۸ ناحیه در استان برای رمزگشایی در استان بعلاوه ۲ پایگاه در مشهد، ۲ پایگاه در سبزوار و ۵ پایگاه در تربت حیدریه برای این امر فعال هستند.

اصغری ضمن اشاره به اینکه بنزین سوپر صرفا با کارت جایگاه‌دار و با قیمت ۳۵۰۰ تومان صادر می‌شود، تصریح کرد: مصرف مشهد در این زمینه تغییری نکرده است و متوسط ۱۵۰هزار لیتر در مشهد بنزین سوپر مصرف می‌شده که اکنون نیز همانطور است. همچنین آمار بارگیری سوخت روز گذشته ما از انبارها به پمپ بنزین‌ها ۴۰ درصد رشد داشته و بیش از ۱۰‌میلیون لیتر بوده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *