هنوز پای ملخ های صحرایی به اصفهان باز نشده است

هنوز پای ملخ های صحرایی به اصفهان باز نشده است

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ملخ‌های صحرایی از مضرترین انواع ملخ‌ها هستند که در دسته‌های چند صد هزارتایی مهمان ناخوانده استان‌های جنوبی کشور شده و هنوز به اصفهان نرسیده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان هرساله در اواخر اردیبهشت ماه با هجوم ملخ‌های بومی مواجه می‌شود، تصریح کرد: از اول فروردین ماه اداره حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی برای مقابله با طغیان و خسارت ملخ‌های بومی به عرصه‌های کشاورزی اقداماتی انجام داده است.

عملیات کانون کوبی در یازده هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به عملیات کانون کوبی ملخ‌های بومی در یازده هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان اصفهان بیان داشت: برای مقابله با آفت ملخ بومی و پیشگیری از افزایش تعداد کانون‌های تخم ریزی، تاکنون ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تیران و کرون، سه هزار و ۳۰۰ هکتار در شهرستان لنجان، ۸۰۰ هکتار در شهرستان شهرضا و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سمیرم کانون کوبی شده‌اند.

وی افزود: برای مقابله با گسترش کانون‌های ملخ‌های بومی و پوره‌های آنها در شهرستان‌های مرکزی و جنوب استان اصفهان عملیات شناسایی، ردیابی، پایش و کانون کوبی که شامل محلول پاشی و سم پاشی می‌شود توسط ۵۰ اکیپ در حال انجام است.

خسارت یک میلیاردی هجوم ملخ‌های بومی در سال گذشته

شیشه فروش با اعلام اینکه در سال گذشته بالغ بر ده هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی تحت تأثیر آفت ملخ‌های بومی قرار گرفت، اظهار داشت: در سال ۹۸، یک میلیارد تومان خسارت از آفت ملخ‌ها در اراضی کشاورزی و باغات استان اصفهان برآورد شده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *