همکاری مرکز گسترش با «داکیونایت» برای عرضه جهانی مستندهای ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با همکاری «داکیونایت» اقدام به عرضه و پخش اینترنتی فیلم‌های مستند ایرانی می‌کند.

«داکیونایت» DocuNight برنامه نمایش ماهانه فیلم‌های مستند ایرانی است که از سال ۱۳۹۳ به همت احمد کیارستمی آغاز به کار کرده و در بیش از ۲۵ شهر آمریکا و کانادا برنامه نمایش فیلم دارد.

این برنامه با توجه به شیوع بیماری کرونا مثل اکثر برنامه‌های هنری و فرهنگی سراسر دنیا به صورت آنلاین برگزار می‌شود به همین منظور «داکیونایت» در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ پلتفرم نمایش اینترنتی خود را با عنوان Docunight On-Demand راه‌اندازی کرد.

مشترکان این سرویس همانند نتفلیکس می‌توانند در هر زمان از طریق وب، اپل، آمازون، به آرشیو فیلم‌های مستند موجود در «داکیونایت آن دیمند» دسترسی داشته باشند و روی کامیپوتر یا تلویزیون خود فیلم‌ها را ببینند. این سرویس برای همه مخاطبان مستندهای ایرانی در هر کجای دنیا قابل عضویت و دسترسی است.

تاکنون برخی فیلم‌های تولیدی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نظیر «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان»، «بافندگان خیال»، «متهمین دایره بیستم»، «والسی برای تهران»، «اهالی خیابان یکطرفه»، «آتلان»، «سفر سهراب»، «راننده و روباه» و «من میخوام شاه بشم» در برنامه «داکیو نایت» یا «شب مستند» در شهرهای سان‌فرانسیسکو، نیویورک، لس‌آنجلس، سن‌دیه‌گو، واشنگتن، مینه‌سوتا، ونکوور، تورنتو، کالیگری و واترلو برای مخاطبان ایرانی و خارجی به نمایش درآمده و هم‌اینک در آرشیو پلتفرم نمایشی Docunight On-Demand قابل دسترسی است.

هدف از برگزاری این برنامه، ایجاد تبادل فرهنگی و فراهم آوردن بستری مناسب برای شناخت هر چه بهتر جامعه‌ی ایرانی از طریق نمایش مستندهای شاخص ایرانی است.

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *