همایش «پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه روز دوشنبه در این همایش اظهار داشت: یکی از مهمترین سرفصل‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خانواده‌های تحت پوشش بخش فرهنگی و آموزشی است که در این بخش مشکلات خانواده‌ها، دانش آموزان و دانشجویان پیگیری می‌شود.

مراد شمس الدینی افزود: در حال حاضر ۶۵۰ دانش آموز و ۱۱۰ دانشجو تحت پوشش این نهاد در گناوه قرار دارند و به آنان ارائه خدمت در زمینه تحصیل می‌شود.

وی گفت: خوابگاه دانش آموزی شبانه روزی کمیته امداد گناوه با ظرفیت ۶۵ دانش آموز نیز پذیرای دانش آموزان تحت پوشش از سراسر نقاط استان است که در گناوه مستقر و تحصیل می‌کنند.

شمس الدینی بیان کرد: تمام تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) این است که نیازهای تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان را مرتفع و با پرداخت کمک شهریه دانشجویی بتواند ادامه تحصیل آنها را مهیا کند.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی کمیته امداد برای خانواده‌های تحت پوشش به مناسبت‌های مختلف سال کارگاه‌های موردنیاز را در برنامه کاری دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: با بررسی و آسیب شناسی های خانواده‌های تحت پوشش این نهاد کارگاه‌هایی مختلف مهارت آموزی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مشاوره فردی و گروهی با برنامه‌ریزی های تدوین شده در طول سال انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر کارگاه‌های آموزشی برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی از دیگر خدمات ارائه شده به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در طول سال است.

وی گفت: اعتیاد و مصرف مواد مخدر از آسیب‌هایی که به طور جدی خانواده‌های تحت پوشش را تهدید می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه خاطر نشان کرد: بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که بیش از ۲۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد گناوه به دلیل گرایش به اعتیاد دچار مشکل شده اند.

وی تصریح کرد: موضوع اعتیاد در بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها، متارکه و زندانی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد گناوه دخیل و تهدیدی جدی است و لازم است که برای آگاه بخشی و اطلاع رسانی به مددجویان با برگزاری چنین همایش و کارگاه‌های آموزشی بتوانیم با این معضل شوم مبارزه کنیم.

شمس الدینی بیان کرد: علیرغم تلاش‌های زیادی صورت گرفته در مبارزه با مواد مخدر و تقدیم شهدا و جانبازان زیادی در این راه اما متأسفانه هنوز این معضل به طور کامل ریشه کن نشده است.

وی گفت: آگاهی و اطلاع رسانی و آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها مهمترین راه مبارزه و ریشه کنی مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۲۰۰ خانوار با جمعیت هشت هزار نفر تحت پوشش این نهاد در شهرستان گناوه قرار دارند گفت: در سال جاری تا کنون هشت کارگاه با همکاری کارشناسان نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی ویژه خانواده‌ها برگزار شده است.

حمید عبدعلی مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان بوشهر در این همایش با بیان مطالب پیرامون پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، به مفاهیم اعتیاد و علل و عوامل گرایش به آن، روش‌های مختلف تشخیص اعتیاد، سبک فرزندپروری و توانمندسازی خانواده‌ها در امر پیشگیری از اعتیاد و عوارض مصرف مواد اعتیاد آور پرداخت.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، از جمله عوامل مخاطره آمیز مهمی هستند که سلامت روانی اجتماعی فرزندان ما را تهدید می‌کند و لازم است با طراحی و اجرای برنامه‌های مؤثر، زمینه مصونیت نوجوانان و جوانان را فراهم کنیم.

کارشناس ارشد پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان بوشهر بیان کرد: امروزه شاهد این واقعیت تلخ هستیم که مواد مخدر سنتی و صنعتی‌ها به عنوان ابزار جنگ نرم از سوی دشمنان انقلاب اسلامی مورد استفاده جدی قرار می‌گیرد تا با ترویج و استفاده از آن موجب بحران هویت، تضعیف عزم و اراده مردم، فروپاشی باورها و ارزش‌های جامعه و تضعیف ریشه‌های کهن سنت همچون مذهب و انسجام اجتماعی شوند.

عبدعلی خاطر نشان کرد: در بین آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و به‌ویژه گرایش به مصرف دخانیات و مواد مخدر از ضرورت ویژه‌ای برای توجه و برنامه ریزی برای پیشگیری برخوردار است.


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *