نگران عدم پرداخت ۱۶۶۰ میلیارد تومان هستیم

طاهر موهبتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: پنجشنبه هفته گذشته سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که ۱,۶۶۰ میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده، این اعتبار پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه نگران عدم پرداخت از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم، گفت: با وجود آنکه در ماه پایانی سال قرار داریم اما هنوز ۳۰ درصد از اعتبارات ما که حدود ۴ میلیارد تومان می‌شود، پرداخت نشده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: به محض آنکه ۱,۶۶۰ میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت پرداخت شود، می‌توانیم طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت، آن را میان مراکز طرف قرارداد توزیع کنیم و تمام برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

موهبتی تصریح کرد: علاوه بر این مبلغ، ۲,۲۳۰ میلیارد تومان نیز طلب داریم که هنوز پرداخت نشده درحالی‌که ما در بخش سلامت مکلف هستیم خدمات مناسبی به بیمه‌شدگان ارائه دهیم.

وی گفت: ارائه‌دهندگان خدمت به ما که شامل مراکز دولتی و خصوصی هستند، مبالغ زیادی را از ما طلب دارند که بخشی مربوط به سال ۹۷ و بخشی دیگر مربوط به امسال است و آنها حق دارند چرا که علی‌رغم دریافت مطالباتشان، مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تأکید کرد: طی سال‌های گذشته و امسال مدیریت منابع خوبی را انجام داده‌ایم و دیگر امکان مدیریت بیش از این وجود ندارد به همین دلیل عدم تخصیص و پرداخت اعتبار لازم، ما را دچار مشکل خواهد کرد.

وی در مورد اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در میان بیمه‌شدگان نیز گفت: در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه سلامت ۹۰ درصد تمامی هزینه‌ها از آزمایش گرفته تا سایر اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا رایگان است اما دولت هنوز اعتباری در این خصوص به ما نداده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *