نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در قزوین

نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در قزوین
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن عباس نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اعلام کرد: در راستای کنترل آلودگی محیط زیست، راهکارهای نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در قزوین تدوین می‌شود.
او اظهار کرد: نقش صنایع در حفظ محیط زیست بسیار مشهود است که می‌توان با تغییرات کوچکی در دستگاه‌های این بخش، آلودگی زیست محیطی را به مقدار چشم‌گیری کاهش داد.
عباس نژاد افزود: بخش عظیمی از آلاینده‌های محیط زیست در بخش صنایع تولید می‌شود که باید با برنامه‌ریزی از شدت آسیب این آلاینده‌ها کم کرد تا بتوانیم محیط را برای زندگی سالم سازیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برای حفظ سلامت شهر ابتدا باید تغییرات کوچکی در صنعت دهیم، بیان کرد: سلامت محیط زیست در گرو سلامت خاک، آب و هوای شهر است که سبب می‌شود تا سلامت جامعه نیز حفظ شود، صنایع نقش بسیار مهمی در سلامت محیط زیست که در واقع سبب سلامت انسان می‌شود بازی می‌کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: صنعت‌کاران باید نحوه مدیریت پسماندهای خود را آموزش ببینند تا از آلودگی این بخش بر محیط زیست کاسته شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه کنترل آلودگی محیط زیست به هیچ عنوان از عهده یک ارگان بر نمی‌آید؛ گفت: با اجرای طرح اکولوژی صنعتی که به عنوان یک برنامه زیرساختی برای ساماندهی و مدیریت پسماند صنعتی صورت می‌گیرد، کمک به سزایی به کنترل آلودگی محیط زیست در قزوین می‌کند.
۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *