نقشه راه جهش تولید نیازمند تعریف مدل اجرایی است

نقشه راه جهش تولید نیازمند تعریف مدل اجرایی است
نقشه راه جهش تولید نیازمند تعریف مدل اجرایی است

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در محل استانداری زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: برای تحقق شعار سال باید با برنامه وارد کار شد و برنامه‌ها قابلیت عملیاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته باید به مردم گزارش داده شود، اظهار کرد: این اقدامات مربوط به یک شخص و سازمان نیست بلکه اقدامات برای نظام بوده و در امتداد تمام کارهای انجام شده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه نقشه راه برای عملیاتی کردن شعار سال مد نظر قرار گیرد، گفت: نقشه راه باید شامل پروژه‌ها و تصمیمات باشد و پروژه‌های نقشه راه جهش تولید زنجان اولویت‌بندی شود.

حقیقی تاکید کرد: برخی از پروژه‌ها ممکن است جهش تولید نداشته ولی برخی از پروژه‌ها جهش تولید داشته باشد، بنابراین باید پروژه‌های اولویت دار تعریف شود.

وی افزود: نقشه راه جهش تولید استان باید در یک سیستم نرم‌افزاری تعریف شود و مهمترین الزام تحقق نقشه راه جهش تولید استان، سرعت و دقت همزمان درحمایت از آن است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه برنامه‌های کوتاه‌مدت نقشه راه جهش تولید استان برای ۶ ماهه اول سال اجرا می‌شود، تصریح کرد: کمیته‌ای از نهادهای خدماتی و امنیتی برای نظارت بر نقشه راه جهش تولید استان تشکیل شده و نقشه راه تکمیلی نیز توسط دبیرخانه از طریق رسانه ملی به مردم گزارش و تبیین شود.

حقیقی با بیان اینکه فعالسازی اهرم‌های کمک‌کننده بودجه در تحقق نقشه راه جهش تولیدبسیار مهم است، افزود: مدیران باید برای تحقق جهش تولید نسبت به جذب اعتبارات ملی تلاش کنند و پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان باید با دریافت مصوبه قانونی، نهایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای تقویت ظرفیت‌های بخش خصوصی در استان زنجان تلاش شود، افزود: اگر از ظرفیت بخش خصوصی برای رسیدن به اهداف و تحقق جهش تولید، استفاده کنیم موفق می‌شویم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه جهش تولید به معنی حمایت از طبقه خاصی نیست، افزود: برای ایجاد انگیزه باید از تمام لایه‌های جامعه حمایت شود.

حقیقی تاکید کرد: نقشه راه جهش تولید، نیازمند تعریف مدل اجرایی است و این امر به تکمیل زنجیره ارزش داخلی و اولویت‌بندی تخصیص ارز به پروژه‌ها کمک می‌کند.

وی برفعال سازی کمیته اشتغال استان تاکید کردو افزود: در سال جهش تولید باید اشتغال تقویت شود.

استاندار زنجان، گفت: در سال جهش تولید چند واحد تولیدی در خرداد ماه به بهره برداری می‌رسد.


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *