نظر IOC در مورد اساسنامه کمیسیون ورزشکاران هنوز اعلام نشده است

نظر IOC در مورد اساسنامه کمیسیون ورزشکاران هنوز اعلام نشده است

 

کیکاووس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه اساسنامه کمیسیون ورزشکارانِ کمیته ملی المپیک به منظور رفع برخی ابهامات با نظر کمیته بین المللی المپیک (IOC) در اختیار این نهاد قرار گرفت، گفت: با وجود گذشت حدود یک ماه هنوز پاسخی در مورد استعلام انجام شده نگرفته ایم. تا زمانی هم که این نتیجه به دست‌مان نرسد، نمی توانیم در مورد کمیسیون ورزشکاران اقدامی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قاعدتاً کمیته بین المللی المپیک به صورت تخصصی و کارشناسی روی موضوعات و مسائل مطرح در این کمیته کار می کند. کمیسیون ورزشکاران هم از کمیسیون های مورد تاکید در IOC به حساب می آید. به همین دلیل طی شدن زمانی به این اندازه برای بررسی اساسنامه ارسالی از سوی کمیته ملی المپیک طبیعی است. فقط امیدوار هستیم نتیجه نهایی زودتر مشخص شود تا بتوانیم پیش از اتمام سال جاری در مورد کمیسیون ورزشکاران تعیین تکلیف کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه انجام هرگونه اقدام نسبت به کمیسیون ورزشکاران باید بر اساس اساسنامه اصلاحی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون ورزشکاران برای یک دوره چهار ساله انتخاب شده اند. نیازی به اقدام اصلاحی در مورد ترکیب نیست اما رئیس و نایب رئیس کمیسیون به ترتیب برای یک و دو سال انتخاب می شوند. نیاز است که بعد از دریافت پاسخ IOC در این دو مورد انتخابات داخلی کمیسیون را برگزار کنیم.

سعیدی گفت که نظر کمیته ملی المپیک مشخص شدن وضعیت کمیسیون ورزشکاران و رفع ابهامات آن تا پیش از پایان سال است. به محض اینکه نتیجه استعلام صورت گرفته از IOC مشخص شود، در این زمینه اقدام خواهد شد.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *