نشست خبری فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا از آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر عصر ۱۸ بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد.

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان، فرامرز قریبیان، سام قریبیان، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا و پانته‌آ پناهی‌ها بازیگران، حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده، کارن همایون‌فر آهنگساز و دیگر عوامل فنی فیلم در این نشست حضور داشتند و خسرو نقیبی به‌عنوان منتقد عوامل فیلم را همراهی می‌کرد.

در ابتدای این نشست خسرو نقیبی منتقد این جلسه گفت: جایگاه حاتمی‌کیا در این سال‌ها در سینمای ایران تثبیت شده است و کسی تردیدی در این موضوع ندارد، بعد از یک سه‌گانه که حال و هوای اکشن‌تری داشت فیلم تازه یک تغییر جهت و راه تازه است و یادآور دوره دیگری است. دوره‌ای که «موج مرده» را ساخت. رگه‌های وسترن در «خروج» مشهود است و باز هم فیلم بر یک قهرمان استوار است.

وی افزود: فیلم قوت و قدرت خود را از حضور استثنایی فرامرز قریبیان که قهرمان است می‌گیرد. سکانس‌هایی را شاهدیم که از جنس فیلم‌های قبلی حاتمی‌کیا است. برخلاف سه فیلم قبلی که حضور حاتمی‌کیا به رغم آنکه خارج از فیلم‌ها خشمگین بود اما فیلم‌هایش مصلحانه بودند. در اینجا به نظرم کمی آن خشم را به شکل بارزتری نشان داده شده است. جنس اعتراض از همان مدل موج مرده است انگار آن اعتراض به فیلم‌ها راه یافته است.

در ادامه ابراهیم حاتمی‌کیا در پاسخ به اینکه اگر به جای کاراکتر اصلی فیلم «خروج» بودید به رئیس جمهور چه می‌گفتید، گفت: واقعیت این است که این پانورامای اینجا کمی فشار می‌آورد. گویا هرچه سن ما بالاتر می‌رود فیلمسازی سخت‌تر می‌شود و توقع ها هم بالاتر می رود. در بیست دقیقه ابتدایی فیلم می‌گفتیم که این کشاورزان چه می‌خواهند به رییس‌جمهور بگویند حتی در آخر فیلم هم حرف آن‌ها از زبان کامبیز دیرباز گفته می‌شود.

سام قریبیان در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر تجربه هم‌بازی شدن با پدرش گفت: این فرصتی بود که آقای حاتمی‌کیا فراهم کردند. قهرمان اصلی فیلم آقای قریبیان‌ هستند و من هم از این فرصت استفاده کردم. بعد از ۲۶ سال در کنار پدرم حضور پیدا کردم که خیلی برایم تجربه لذت بخشی بود.

گزارش این نشست در حال تکمیل است…

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *