نخبگان وظیفه سنگینی در عرصه انتخابات دارند

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه انتخابات یکی از مظاهر مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع، یک تکلیف بر عهده کاندیداها و یک تکلیف بر دوش مردمی که قصد دارند کاندیداها را انتخاب کنند، گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه اولین معیار یک نماینده اصلح این است که متدین باشد، تصریح کرد: یک نماینده مجلس باید به معنای واقعی کلمه نسبت به تقوای اجتماعی و سیاسی آگاهی داشته و در مجلس نیز این تقوا را رعایت کند و این بدان معنی است که همواره در مواجهه با مردم و تصویب قوانین، خدا را در نظر بگیرد و اگر این نگاه وجود داشته باشد، بی‌تردید می‌توان گفت که آن نماینده، خادم مردم خواهد بود.

شفافیت، صداقت و توجه به مسئله مردم و نظام از ویژگی‌های مهم کاندیدای اصلح است

احمدی بحث شفافیت، صداقت و توجه به مسئله مردم و نظام را از دیگر ویژگی‌هایی که کاندیداها باید به آن توجه داشته باشند، دانست و ادامه داد: از طرفی وقتی مردم وارد عرصه انتخابات می‌شوند، باید توجه داشته باشند که در انتخاب نماینده‌ای که چهار سال در مسند قانون‌گذاری قرار گرفته و طرح‌ها و لایحه‌ها را بررسی و در نهایت به قانون ختم شده و دولت نیز مکلف به اجرای این قانون است، دقت داشته باشند؛ چرا که اگر به این موضوع توجه لازم نداشته باشند، آن نماینده‌ای که شایسته بوده و به درد مردم می‌خورد، وارد مجلس نشده و چهار سال مسئله نظام، مردم و انقلاب بر زمین می‌ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه بی‌تردید یک نماینده شاخص باید دارای معیارهایی باشد، اظهار کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها در فرمایشات مختلف، ویژگی‌های نماینده اصلح را بیان کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های نماینده اصلح، مردمی بودن است و یک نماینده مجلس باید از جنس مردم بوده و آشنا به مسائل مردم باشد و مهم‌تر از همه اینکه خود را جزو مردم بداند و این مهم نیز با شعار دادن محقق نمی‌شود.

احمدی یادآور شد: سبک زندگی کاندیدایی که در این عرصه شرکت کرده، اطرافیان این کاندیدا و اینکه منتسب به کدام گروه است، همگی جزو معیارهایی است که برای حضور در عرصه انتخابات، می‌توانیم به مردمی بودن یک نماینده پی ببریم.

امروز بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و بی‌تردید دشمنان قسم خورده زیادی داریم، به همین خاطر یک نماینده مجلس اگر استکبارستیز نبوده و به نوعی نگاهش به خارج از کشور باشد

وی به دیگر ویژگی یک نماینده یعنی استکبارستیزی اشاره کرد و گفت: امروز بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و بی‌تردید دشمنان قسم خورده زیادی داریم، به همین خاطر یک نماینده مجلس اگر استکبارستیز نبوده و به نوعی نگاهش به خارج از کشور باشد، ممکن است در تصویب برخی از قوانین بلغزد و منافع کشور را در نظر نگرفته و آن چیزی را که استکبار دیکته می‌کند، به تصویب برساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، پاکدست بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های یک نماینده اصلح دانست و افزود: بخشی از این پاکدست بودن نیز به این موضوع برمی‌گردد که نماینده به معنای واقعی کلمه مجلس را به عنوان یک طعمه نگاه نکند. مجلس عرصه خدمت بوده و عرصه‌ای است که کرسی آن به عنوان یک امانت در دست نماینده بوده و باید تلاش کند تا نهایت امانت‌داری را در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: یک نماینده مجلس می‌تواند با پاکدستی خود بعد از اتمام دوره نمایندگی، با سربلندی از این امتحان سخت بیرون آمده و مدعی شود که در این عرصه، منفعت نظام را در نظر گرفته و تلاش کرده است.

احمدی با اشاره به اینکه یک کاندیدا هزینه‌های انتخاباتی خود را در زمان تبلیغات از کجا می‌آورد، موضوع بسیار مهمی است، تصریح کرد: بارها مشاهده کرده‌ایم که برخی از کاندیداها برای تصدی کرسی مجلس، هزینه‌های هنگفتی را صرف می‌کنند. واقعیت این است که کاندیدایی که هزینه میلیاردی برای این کار صرف می‌کند و وقتی قرار است حقوقی را که در طول چهار سال دریافت کند، به مراتب کمتر از هزینه‌ای است که برای تبلیغات خود می‌کند، بی‌تردید وام‌دار مراکز قدرت و ثروت است.

وی ادامه داد: این کاندیدا چون به نوعی وام‌دار مراکز قدرت و ثروت است، به هنگام تصویب قانون، این وام‌داری باعث بروز برخی از مشکلات می‌شود و این نماینده آن‌طور که باید نمی‌تواند در راستای منافع مردم و نظام قدم بردارد، بنابراین باید بر روی این موضوع که یک نماینده هزینه‌های تبلیغاتی خود را از کدام منبع تأمین می‌کند باید برای ما حائز اهمیت باشد.

احمدی با تاکید بر اینکه یک کاندیدای مجلس حتماً باید برای آینده این کشور از منظر یک قانون‌گذار برنامه داشته باشد، اظهار کرد: امروز همه ما به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و مشکلاتی که دهک‌های مختلف جامعه از این حیث متحمل می‌شوند، آگاه هستیم، به همین خاطر باید بدانیم که برنامه اقتصادی، فرهنگی، اشتغال جوانان و … یک کاندیدا که قصد ورود به مجلس را دارد، چیست؟ 

کاندیدایی که برنامه‌ای برای زمان نمایندگی خود در مجلس نداشته باشد، بعد از انتخاب شدن و ورود به مجلس نیز قطعاً منفعل خواهد بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: کاندیدایی که برنامه‌ای برای زمان نمایندگی خود در مجلس نداشته باشد، بعد از انتخاب شدن و ورود به مجلس نیز قطعاً منفعل خواهد بود. نماینده‌ای در مجلس فعال خواهد بود که صاحب اندیشه و برنامه باشد، به همین خاطر باید به این موضوع در آستانه انتخابات توجه ویژه‌ای داشت.

احمدی با یادآوری اینکه ویژگی شجاعت را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم یک کاندیدای مجلس نباید فراموش کرد، گفت: یک نماینده مجلس در راستای تصویب قوانینی که برطرف‌کننده مشکلات مردم است، باید شجاعانه عمل کند، این در حالی است که اگر نماینده از این ویژگی برخوردار نباشد، نمی‌تواند با قدرت در برابر زیاده‌خواهی‌های برخی از احزاب، استکبار و … بایستد.

یک نماینده اصلح در طراز انقلاب بوده و منافع ملی را بر منافع حزبی و شخصی ترجیح می‌دهد

وی با بیان اینکه یک نماینده اصلح همواره در طراز انقلاب بوده و منافع ملی را بر منافع حزبی و شخصی ترجیح می‌دهد، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه نماینده از یک منطقه انتخاب می‌شود اما باید منافع کشور را در نظر بگیرد و تصمیمات اتخاذ شده را بر منافع منطقه‌ای ترجیح دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه نخبگان در این عرصه وظیفه سنگینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: این قشر از جامعه باید در این فرصتی که عرصه تبلیغات فراهم است، در معرفی هر چه بهتر کاندیداها به اقشار مختلف مردم، سهم خود را ادا کنند تا انتخاب‌ها به صورت آگاهانه صورت گیرد.


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *