نایب رئیس بانوان والیبال: مسابقات انتخابی المپیک بازی تدارکاتی برای جوانان آسیا است

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال بانوان ایران از اواسط دی به مسابقات انتخابی المپیک اعزام می‌شود در همین راستا قرار بود لیگ برتر تعطیل و پس از مسابقات تیم ملی از ۲۶ دی آغاز شود اما این برنامه منتفی شد و لیگ طبق روال پیش بینی شده انجام می‌شود.

متین زبردست، سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با ایسنا به برگزاری بازی‌های لیگ اشاره کرد و گفت: رده سنی تیم ملی، جوانان و امید است و با توجه به اینکه بازیکنان این رده جزو ترکیب اصلی تیم‌ها نبودند، تصمیم گرفتیم لیگ ادامه پیدا کند. از تیم‌ها همه‌پرسی کردیم و از ۹ تیم هفت تیم راضی بودند که لیگ ادامه داشته باشد. فقط پیکان و باریج اسانس که جوانان جزو نفرات اصلی‌شان بودند مخالفت کردند به همین دلیل قرار شد بازی این دو تیم به عنوان معوقه برگزار شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا این روند باعث برهم زدن نظم لیگ نمی‌شود؟ بیان کرد: خیر، هفت تیم مسابقه دور رفت خود را تمام می‌کنند و بعد دو تیم دیگر هم مسابقاتشان را انجام می‌دهند. درست است که بازی‌ها همزمان برگزار نمی‌شود اما نمی‌توانستیم همه بازی‌ها را لغو کنیم چون آن موقع فشردگی لیگ بیشتر می‌شد.

زبردست در مورد حضور ایران در مسابقات انتخابی المپیک گفت: به نتیجه نگاه نمی‌کنیم و  این مسابقات را  به عنوان تدارکاتی قهرمانی جوانان آسیا در نظر می‌گیریم که خرداد برگزارمی‌شود. زمان کمی هم تا قهرمانی آسیا باقی مانده و انتخابی المپیک باعث می‌شود تا کادر فنی شناختی از کیفیت تیم و بازیکنان به دست آورد.

زبردست در مورد وضعیت تیم بزرگسالان بیان کرد: چند نفر از بزرگسالان در تیم ملی فعلی حضور دارند. به فراخور مسابقات برنامه‌ریزی می‌کنیم در نتیجه از آنجایی که تیم بزرگسالان فعلا مسابقه‌ای ندارد تمرکزمان روی رده‌های دیگر است و به نزدیکترین مسابقه توجه می‌کنیم.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار ورزشی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *