موفقیت ۳۰ درصدی درمان ناباروری در زاهدان

دکتر هاشمی شهری ‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در مدت یک سال راه اندازی این مرکز تاکنون، ۲ هزار و ۸۴۱ نفر برای درمان به این مرکز مراجعه کرده اند که از این تعداد، ۲۳۰ نفر با دارو درمان شده اند و بقیه نیز با روش لقاح خارج از رحم در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

دکتر هاشمی افزود: تا شهریور امسال شاهد تولد صدمین نوزاد حاصل از لقاح خارج از رحم در این مرکز خواهیم بود.

وی افزود: در این مرکز درمان ناباروری با روش IVF تلقیح آزمایشگاهی و IUI تلقیح داخل رحمی بر اساس استانداردهای تعریف شده کشوری و جهانی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: روزانه ۷۰ بیمار به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی افزود: ماهیانه ۱۵ تا ۲۰ درمان IUI تلقیح داخل رحمی در این مرکز انجام می‌شود.

هاشمی شهری ادامه داد: همچنین ۳۳۲ مورد درمان IVF تلقیح آزمایشگاهی در این مرکز انجام شده که منجر به انتقال ۲۵۴ مورد جنین به رحم زنان متقاضی شده که ۳۵ درصد این موارد منجر به بارداری موفقیت آمیز شده است.

وی استاندارد IVF تلقیح آزمایشگاهی را ۲۰ تا ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: در مرکز ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان درصد موفقیت آمیز بودن فراتر از استانداردها یعنی ۳۵ درصد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه این مرکز دارای مجهزترین امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص است گفت: با وجود پزشکان متخصص در این مرکز به مردان نابارور نیز خدمات ارائه می‌شود.

وی افزود: با وجود این مرکز فوق تخصصی دیگر نیازی به مراجعه مردم سیستان و بلوچستان به سایر استان‌ها برای درمان ناباروری نیست.

خانم دکتر قاسمی مسئول بخش ناباروری مولود بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان هم گفت: درمان از طریق تلقیح تخمک در آزمایشگاه یا رحم و همچنین درمان با دارو با هزینه‌های بسیار کمتری بر اساس استانداردهای روز کشور در زاهدان اجرا می‌شود.

دکتر فاضلی فوق تخصص اورولوژی هم گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج‌ها با ناباروری روبرو هستند که سهم مرد و زن در این میان به طور میانگین یکسان و ۵۰ درصد است.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

سیستان و بلوچستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *