مهین فرهادی‌زاد: به مدال‌آوری بانوان در المپیک توکیو امیدواریم

مهین فرهادی‌زاد: به مدال‌آوری بانوان در المپیک توکیو امیدواریم

 

مهین فرهادی زاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بودجه فدراسیون های ورزشی برای هزینه در بخش بانوان مشخص است، گفت: طبق تفاهم نامه مالی که میان وزارت ورزش و فدراسیون ها منعقد می شود بودجه ای به فدراسیون ها برای هزینه کرد در بخش قهرمانی بانوان اختصاص داده می شود. برای بخش همگانی هم بودجه لازم پیش بینی و تخصیص داده می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این اعتباری به صورت سالیانه از طرف کمیته ملی المپیک در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد. به طور حتم بخشی از این بودجه هم برای ورزش بانوان هزینه خواهد شد.

این معاون وزیر ورزش تصریح کرد: ورزش بانوان و فعالیت ها و برنامه های آنها در فدراسیون های مختلف علاوه بر بودجه دریافتی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می تواند از  بودجه تخصیصی معاونت امور بانوان هم بهره مند شود. در این معاونت اعتباری ویژه برای ورزش بانوان در نظر گرفته شده است. این بودجه ویژه برنامه هایی است که به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم به مرحله اجرا نرسیده اند. نواب رئیس فدراسیون ها در این زمینه باید درخواست خود را مطرح کنند.

فرهادی زاد همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا نظارتی برای چگونگی استفاده از بودجه ورزش بانوان در فدراسیون ها و درستی هزینه کرد آنها می‌شود؟» خاطرنشان کرد: برای هر فدراسیون کارشناس خودش را داریم. بودجه ای که برای ورزش بانوان در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد باید در جای خود هزینه شود. غیر از این باشد و اگر در جایی بودجه موردنظر هزینه نشود، حتما پیگیری لازم را خواهیم داشت.

معاون امور بانوان وزارت ورزش همچنین با اشاره به کسب سهمیه تیراندازان برای المپیک توکیو خاطرنشان کرد: تکلیف تیراندازن برای المپیک تا حد زیادی مشخص شده اما در سایر رشته ها تلاش برای کسب سهمیه همچنان ادامه دارد. امیدوار هستیم که سهمیه های جدیدی در ورزش بانوان به کاروان ایران اضافه شود.

وی از کاراته، قایقرانی، تنیس روی میز، تکواندو و دوومیدانی به عنوان رشته هایی که امید به کسب سهمیه در آنها وجود دارد، یاد کرد اما به این پرسش که «در مجموع کسب چند سهمیه دیگر را پیش بینی می کنید؟» پاسخی نداد.

فرهادی زاد همچنین در مورد مدال آوری بانوان در المپیک توکیو گفت: وقتی کیمیا علیزاده در المپیک ریو موفق به کسب مدال برنز شد این اطمینان ایجاد شد که با حمایت و پشتیبانی لازم می توان در این بخش هم به مدال دست یافت. البته که کسب مدال در المپیک واقعا سخت است اما ناامید از تکرار این موفقیت در توکیو هم نیستیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش گفت که کاراته و تیراندازی رشته هایی هستند که امیدواری نسبت به مدال آوری بانوان ورزشکار آنها در المپیک توکیو بالا است.

منبع : مهرنیوز

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *