معامله ۷۱۷ میلیون سهام طی فروردین ماه در بورس فارس

معامله ۷۱۷ میلیون سهام طی فروردین ماه در بورس فارس
معامله ۷۱۷ میلیون سهام طی فروردین ماه در بورس فارس

به گزارش خبرنگار مهر، کرشمه ترابیان در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی ۱۷ روز فعالیت در فروردین ماه در تالار بورس استان فارس ۷۱۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش شش هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۴۰۵ هزار و ۴۹۹ میلیون ریال برآورد شده است.

این فعال بورس اضافه کرد: بر اساس آمارها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حجم معاملات انجام شده ۱۲ درصد و ارزش ریالی معاملات انجام شده طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴۶ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص نسبت عرضه و تقاضا در بازار بورس فارس تصریح کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۸ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۲ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

ترابیان متذکر شد: در یک ماهه اخیر ۳۵ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۹۶ هزار و ۹۳۲ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۱۱ هزار و ۵۸۴ میلیون ریال بوده است.

گفتنی است در استان فارس در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۴ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۹ شرکت در فرا بورس قرار دارند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *