مصادیق کمک به آسیب دیدگان از کرونا تعیین می شود

 

مصادیق کمک به آسیب دیدگان از کرونا تعیین می شود
مصادیق کمک به آسیب دیدگان از کرونا تعیین می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا با موضوع پویش امید و همدلی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیام مقام معظم رهبری در کمک به افرادی که بر اثر بیماری کرونا زندگی برای آنها سخت شده باید برنامه‌های کمک به این افراد آسیب دیده هر چه سریع‌تر و بهتر اجرا شود.

وی با اشاره به این مهم که ایلامی‌ها همواره در امور خیریه پیشگام بوده‌اند، اضافه کرد: خوشبختانه مردم خیر و نیکوکار استان، ارگان‌ها نهادها و اتاق بازرگانی استان و امام جمعه محترم استان با به راه انداختن پویش امید و همدلی پیش دستی کردند و سیل مهربانی‌ها را چون حوادث و بزنگاه‌های مختلف زودتر از دیگر نقاط کشور به راه انداختند.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن تشکر از نماینده محترم ولی فقیه در استان به خاطر مشارکت قوی در ستاد استانی مبارزه با کرونا و پیشنهاد پویش امید و همدلی گفت: در راستای کمک به آن دسته از افرادی که در اثر بیماری کرونا شغل خود را از دست داده و یا شرایط سختی بر زندگی آنها تحمیل شده است اقدامات خوبی صورت گرفته است که انشاءالله منتج به کمک این افراد خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا به ریاست محترم جمهور پیشنهاد داده شد که مصادیق آسیب دیدگان از بیماری کرونا در خصوص بسته‌های حمایتی توسط استانداران تعیین شود که در این راستا به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دستور دادند که نظر استانداران در این خصوص لحاظ شود.

وی افزود: به موازات کمک‌های دولتی کمک‌های مردمی در قالب‌های مختلف به علاوه راه اندازی پویش امید و همدلی در استان که اولین پویش کمک‌های مردمی در کشور این زمینه بشمار می‌رود شکل گرفت.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اینکه از اصناف و بازاریان استان خواست که در سامانه اصناف ثبت نام کنند، تاکید کرد: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اصناف استان فقط تا پنجم اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه اصناف ثبت نام کنند و در غیر این صورت اجازه فعالیت نخواهند داشت.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: همه شاهد نتایج اجرای موفق این طرح بودیم و بایست این روند تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه یابد.

وی افزود: اکنون با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند آن دسته از مشاغل کم رسیک در بازار و ادارات با دو سوم کارمندان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ادامه فعالیت می‌دهند.


منتشر شده

در

ایلام

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *