مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان زنجان تقویت شود

مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان زنجان تقویت شود
مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان زنجان تقویت شود
به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال در محل استانداری زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان باید از کار روزمره جلوگیری کنند، گفت: کمیته نظارت برنقشه راه در استان فعال شود.
وی اظهار کرد: اولویت نقشه راه در استان بومی سازی شود تا بتوانیم نسبت به تحقق شعار سال گام‌های بلندی را برداریم.
استاندار زنجان، به صیانت از بنگاههای اقتصادی استان که در روزهای کرونایی دچار آسیب شدند تاکید کرد و گفت: باید واحدهای متزلزل از کرونا سامان دهی شوند.
حقیقی با بیان اینکه این استان واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی خوبی دارد وباید فعالیت این واحدها طوری طراحی شود که از خام فروشی جلوگیری شود، افزود: جهش تولید کار زیادی دارد و باید واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بازسازی شده و ارتباط با مدیران صنعتی و معدنی مورد تاکید قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان تقویت شود، گفت: این مرکز سرمایه گذاری خارجی و داخلی را بتواند به استان جذب کند و برنامه مدیریت شده برای جذب سرمایه گذار را مد نظر قرار دهد.
استاندار زنجان، با بیان اینکه برای عرضه محصولات تولیدی باید واسطه‌های غیر ضرور حذف شوندتا بتوانیم تولید خوبی را در استان داشته باشیم، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نقشه راه جهش تولید را اعلام کنند تا این مهم عملیاتی شود.
حقیقی بر بررسی نحوه تکمیل چرخه و زنجیره تولید در استان زنجان تاکید کردو افزود: توسعه و تکمیل زنجیره تولید سبب جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی با برقراری ارتباط بهینه با سرمایه‌گذاران، کارآمد کردن مراکز خدمات سرمایه‌گذاری، مدیریت منابع دولتی، خصوصی و تسهیلات بانکی برای حفظ فرصت‌های شغلی موجود و ایجاد فرصت‌های جدید، توسعه زیرساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه باید ارتباط عملیاتی با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی زنجان داشته باشیم.
استاندار زنجان، بر ضرورت ایجاد تغییر نگرش در مدیریت تاکید کردو افزود: باید به تخصص و کارآمدی نه در شعار بلکه در عمل بها دهیم.
حقیقی با بیان اینکه کمیته نظارت برنقشه راه جهش تولید در استان تشکیل شود، اظهار داشت: نظارت نکردن براین مهم باعث می‌شود جهش تولید محقق شود و با اقدام و کار روزمره جهش تولید رخ نمی‌دهد و باید برای جهش تولید مدیران با برنامه عملیاتی شده وارد عرصه شوند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *