مردم و گردشگران شمیرانات در برابر طبیعت مسئولیت پذیر باشند

مردم و گردشگران شمیرانات در برابر طبیعت مسئولیت پذیر باشند

مردم و گردشگران شمیرانات در برابر طبیعت مسئولیت پذیر باشند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی ساداتی صبح یکشنبه در دیدار با حسن شکری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با تاکید بر اهمیت حفاظت از منابع طبیعی گفت: حفظ و صیانت طبیعت پیرامون ما تنها وظیفه مسئولان این حوزه نیست و تمام شهروندان باید در قبال این نعمت الهی احساس مسئولیت کنند.

ساداتی افزود: نگهداری از منابع طبیعی تنها با همکاری متولیان و مردم ممکن می‌شود چرا که احترام به طبیعت، مسئولیت انسانی و اجتماعی هر فرد تلقی می‌شود که باید در اولویت شئون زندگی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری بی‌رویه و غیر قانونی از جنگل‌ها و مراتع، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی و فشار مستمر برای تغییر کاربری عرصه‌های منابع طبیعی به کاربری مسکونی و … از جمله مهمترین عوامل تخریب این منابع ارزشمند به شمار می‌رود و جلوگیری از این اتفاقات نیازمند درک بیشتر شهروندان از اهمیت ماندگاری عرصه‌های ملی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد شهرستان شمیرانات از منابع طبیعی و اراضی ملی حفاظت شده تشکیل می‌شود از ساکنان منطقه و گردشگران درخواست کرد مسئولان متولی را در راستای حفظ و صیانت از این میراث گرانبها یاری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات نیز در این دیدار اظهار داشت: ما با همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط نظیر حفاظت محیط زیست، تمام اهتمام خود را برای پیشگیری از هرگونه تخریب و تجاوز به منابع طبیعی شهرستان به کار می‌گیریم، اما در صورت افزایش نیروهای یگان حفاظت و تخصیص خودروهای بیشتر قطعاً در این مسیر موفق تر خواهیم بود.

حسن شکری خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای اعلام مواردی مانند آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و گزارشات سودجویی مخربان طبیعت و زمین‌خواران با سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت ارتباط برقرار کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *