مدیر روابط عمومی استانداری: استفاده از دانش بومی در کارهای آبخیزداری اتفاق خجسته‌ای است

مدیر روابط عمومی استانداری: استفاده از دانش بومی در کارهای آبخیزداری اتفاق خجسته‌ای است

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان، عباس تقی زاده اظهار داشت: ما همواره خارج از یک بوم و از بالا به پایین برای یک منطقه و بوم برنامه ریزی کرده ایم و اگر در پروژه ها موفق نبوده ایم، به همین خاطر بوده است که مردم و دانش بومی آنان را در پروژه ها و فعالیت هایمان دخیل نکرده ایم.

مدیر روابط عمومی استانداری کرمان افزود: مشارکت مردم و بهره بردن از دانش بومی آنان در تصمیم گیری ها ،باعث خرسندی است و قدر مسلم این نوع نگاه و اینکه مردم از حاشیه به متن آورده می شوند، موفق خواهد بود.

تقی زاده گفت: دانش بومی که در فرآیند و پله پله در کنار کارشناسان شکل می گیرد، ماندگار خواهد ماند و تبدیل به یک فرهنگ می شود.

وی توانمند سازی و توان افزایی جوامع محلی و بهره بردن از دانش بومی آنان را در فعالیت ها و پروژه ها، یک توسعه قلمداد کرد و گفت: وقتی آنان احساس کنند که دیگر  از تماشاکردن خارج شده و دانش آنان در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دخیل داده می شود، قدر مسلم حامی برنامه ها و فعالیت ها می شوند و موانع را از جلو راه بر می دارند.

مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای استاندار، توانمند سازی و توان افزایی جوامع محلی و بهره بردن از دانش بومی آنان را در پروژه های آبخیزداری، یک حرکت ارزشمند تلقی کرد و افزود: این حرکت می تواند یک الگو و مدل برای دیگر دستگاه های اداری باشد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

کرمان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *