مدال آوران المپیکی حمایت مالی می شوند / مهاجران ورزشکار پشیمانند

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری در حاشیه شرکت در جلسه شورای اداری استان قزوین در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ گفت.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص حمایت از ورزشکاران قهرمان المپیک گفت: در حمایت از قهرمانان المپیک چند سیاست را دنبال می‌کنیم و هر ورزشکاری که سهمیه بگیرد تحت پوشش حمایتی ما قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: طی یک سال به قهرمانان المپیک حداقل ماهیانه ۵ میلیون تومان پاداش خواهیم داد که از اول تیرماه امسال تا تیر ماه سال آینده مبلغ ۶۰ میلیون تومان را به مدال آوران پرداخت خواهیم کرد.

صالحی امیری تصریح کرد: همه کسانی که در چارچوب آئین نامه بتوانند سکویی را در المپیک کسب کنند از امتیازات مالی و معافیت‌های سربازی و کمک اشتغال در سطح ملی برخوردار می‌شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: حمایت لازم از مدال آوران المپیک برای معافیت سربازی و اشتغال هم صورت می‌گیرد تا انگیزه کسب مدال بیشتر شود.

حداقل پناهندگی در قهرمانان ورزشی را داریم

صالحی امیری در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت پناهندگی برخی ورزشکاران اظهار داشت: بیش از شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ۵۳ فدراسیون کشور در ورزش قهرمانی فعالیت دارند که شاید چند نفر هم پناهنده شوند یا مهاجرت کنند که برای ما دغدغه است اما برای مردم نباید نگرانی داشته باشد.

وی بیان کرد: رفتن برخی ورزشکاران نباید باعث دغدغه مردم باشد زیرا برخی از آنها با ارتباطات و تماس‌هایی که با ما دارند اعلام کرده اند که انگیزه بسیاری برای بازگشت دارند به هر حال شاید ذهنیت غلطی با تبلیغاتی که صورت می‌گیرد برای برخی ایجاد شود و فکر کنند به مدینه فاضله می‌روند اما پس از مدتی متوجه می‌شوند که باید با چالش‌های روحی و روانی بیشتری روبرو شوند و معمولاً پشیمان می‌شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: برخی فکر کردند به اروپا می‌روند اما از مغولستان سر درآوردند و مابقی هم پیام داده‌اند و گفته اند این سرزمین را خاک خود می‌دانند و می‌خواهند بازگردند البته گاهی کدورت‌هایی پیش می‌آید که
قابل حل است.

تیم ملی امید به صعود امیدوار است

وی در خصوص تیم ملی فوتبال امید هم گفت: در این زمینه چند چالش داریم که باید به آن اهمیت داده شود اول این که تیم برای برگزاری اردو به دو ماه زمان نیاز داشت و این کار مستلزم این بود که باشگاه‌ها بازیکنان را در اختیار تیم قرار دهند که این اتفاق نیفتاد و در روز قبل اعزام بعضی از باشگاه‌ها بازیکن خود را در اختیار قرار دادند و برخی هم همکاری نکردند.

صالحی امیری اظهار داشت: نکته دوم تیم‌های رقیب است و ما هم اکنون با ازبکستان، چین و کره مسابقه داریم که رقبای بسیار جدی هستند ولی امیدواریم از این مرحله عبور کنیم.

وی اضافه کرد: نباید وعده‌های غیرقابل اجرا به مردم بدهیم و در خصوص هزینه‌هایی که برای این تیم باید اختصاص دهیم، هم ما و هم وزارت ورزش و فدراسیون کمک کردیم تا این تیم بدون دغدغه مالی راهی اردو و مسابقات شود.

صالحی امیری در مورد پیش بینی خود از صعود تیم امید هم گفت: شخصاً به صعود تیم امیدوارم و با وزیر ورزش از اردو بازدید کردیم و با سرمربی و رئیس فدراسیون هم جلسه داشتیم که نتایج آن را خواهید دید ولی اگر ما از مرحله اول عبور کنیم از سد ازبکستان و چین و کره بگذریم امید زیادی داریم که تیم امید روی سکو قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تیم ملی فوتبال امید علاوه بر این که برای المپیک تلاش می‌کند برای ما به عنوان پشتوانه تیم بزرگسالان در آینده هم اهمیت دارد و در حقیقت یک نوع کادر سازی برای تیم ملی است.

قزوین ظرفیت توسعه قابل توجهی دارد

رئیس کمیته ملی المپیک از قزوین به عنوان ظرفیتی ارزشمند در توسعه کشور یاد کرد و گفت: قزوین مانند نگین درخشانی است که تمدن دیرین دارد و موجب افتخار است و می‌تواند با یک انسجام و رفاه در سطح روحانیون، مدیران،
احزاب، نخبگان و کسانی که صدای آنها شنیده می‌شود مسیر توسعه را به سمت قله‌ها بسرعت طی کند.

وی تصریح کرد: قزوین زمینه توسعه را دارد اما نیازمند یک وفاق و همدلی است و در گام بعدی به منابع مالی هم نیاز دارد که باید برای پروژه‌های استان جذب شود زیرا قزوین در کنار تهران می‌تواند بخش زیادی از نیازهای تهران را پاسخگو باشد.

صالحی امیری در مورد استعدادهای ورزشی استان قزوین هم گفت: قزوین بستر و ظرفیت بسیار خوبی برای رشد قهرمانان ورزشی دارد و حضور افرادی چون رضا علیپور که پلنگ ایرانی است یا بهمن عسگری می‌تواند در رقابت‌های جهانی بدرخشند.

وی بیان کرد: در قزوین یک پیست صخره نوردی خوبی وجود دارد که با حضور آقای علیپور می‌توانیم در آن سرمایه گذاری کنیم و تلاش می‌کنیم برای تکمیل آن اقدام شود تا با تکمیل دیواره صخره نوردی زمینه جذب و پرورش استعدادی ورزشی در این رشته مهیا شده و قزوین به قطب این رشته تبدیل شود.

صالحی امیری اظهار داشت: قزوین در بسیاری از رشته‌های المپیکی می‌تواند سرآمد کشور باشد و ما از فعالیت‌های ورزشی حمایت می‌کنیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *