مجلس باید به خانواده شهدا و ایثارگران خدمت کند

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: متاسفانه اخیرا یکی از جانبازان کرمانشاهی مقابل ساختمان بنیاد شهید این استان خودسوزی کرد و جویا شدیم و مشخص شد که وی به دنبال دریافت مهلت بیشتری برای پرداخت تسهیلات خودش بود.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: بنده هیچ کسی را متهم نمی کنم اما از همکاران خود در مجلس تقاضا دارم که توجه ویژه ای به ردیف های بودجه بنیاد شهید داشته باشند.

وی بیان کرد: معمولا زمانی که جانبازان برای دریافت خدمات به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه می کنند، بنیاد شهید علت عدم ارائه خدمات به این افراد را اعتبارات پایین بنیاد شهید می داند و بر این اساس باید بودجه آنان مورد توجه قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: دولت و بنیاد شهید باید قانون جامع ایثارگران را به طور دقیق اجرا کنند چرا که بخش هایی از این قانون اجرایی نشده است و رزمندگان  کمتر از شش ماه و جانبازان کمتر از ۲۵ درصد از دریافت خدمات محروم هستند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: از رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست می کنیم که به موضوعات مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران ورود کنند و مجلس یازدهم هم باید به خانواده شهدا و ایثارگران خدمات ارزنده ارائه کند.

وی با اشاره به حادثه تلخی که برای یکی از جانبازان کشورمان اتفاق افتاد، گفت: موضوع مطرح شده در دست بررسی است اما قطعا چنین اتفاقاتی نباید تکرار شود.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *