متخلفان محیط زیستی در چهارمحال و بختیاری به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند

متخلفان محیط زیستی در چهارمحال و بختیاری به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند
متخلفان محیط زیستی در چهارمحال و بختیاری به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست  استان ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این باره گفت: ۳ نفر متخلف احداث ۲ حلقه کوره زغال غیرمجاز که در دو عملیات جداگانه توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده هلن شهرستان کیار دستگیر شده بودند، محکوم شدند.
شهرام احمدی افزود: ۲ نفر از این افراد متخلف به جرم احداث یک حلقه کوره زغال غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن به پرداخت مبلغ ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی (هر کدام ۹ میلیون ریال) جایگزین ۱۸ ماه حبس تعزیری (هر کدام ۹ ماه حبس) در حق صندوق دولت محکوم شدند. وی ادامه داد: این متخلفان در صورتیکه مبلغ جریمه را پرداخت نکنند، مجازات حبس برای آنها اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در پرونده دیگر نیز، یک نفر متخلف به جرم احداث یک حلقه کوره زغال غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن به پرداخت ۹ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۶ ماه حبس تعزیری در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی افزود: برای این متخلف به لحاظ نداشتن سابقه کیفری قرار تعلیق به مدت یکسال در اجرای مجازات صادر شده است.

وی عنوان کرد: این متخلفان علاوه بر پرداخت مبالغ فوق ملزم به پرداخت ضرر و زیان محیط زیست نیز هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از مشارکت بسیار خوب مردم و دوستداران طبیعت در حفظ محیط زیست، افزود: مردم طبیعت دوست استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی مراتب را از طریق شماره تلفن های ۱۵۴۰ و ۳۲۲۲۳۵۷۲ اطلاع دهند.
گفتنی است ،منطقه حفاظت شده هلن با ۴۰ هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که در محدوده شهرستان‎‌های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

۴۸

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *