ماه رمضان بهترین فرصت برای بهره‌مندی از قرآن کریم است

ماه رمضان بهترین فرصت برای بهره‌مندی از قرآن کریم است

ماه رمضان بهترین فرصت برای بهره‌مندی از قرآن کریم است

حجت الاسلام مجتبی فتح الهی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با آرزوی توفیق بهره برداری حداکثری از ماه رمضان اظهار داشت: رمضان بهار تلاوت قرآن است امیدواریم توفیق تلاوت همراه با تدبر قرآن را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا نمازهای جماعت در مساجد موقتاً تعطیل است و با این حال می‌توانیم با استفاده از شبکه‌های استانی و ملی از مباحث و سخنرانی‌های لازم در این ماه و ادعیه و مناجات‌ها در فضای مجازی بهره مند شویم.

معاون فرهنگی اجتماعی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: دعا در این ماه مستجاب است بر همین مبنا از خداوند بخواهیم این بلا و گرفتاری که آزمایشی برای همگان است، از مسلمانان برطرف شود.

این مسئول بیان داشت: بنا است همدلی و مساوات که خیر و برکتی برای مردم است در ماه رمضان افزایش یابد و مردم با دستگیری از نیازمندان از این ثواب بزرگ بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: امیدواریم که در ماه مبارک رمضان بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم؛ بنابراین باید برای یکدیگر دعا، توبه و طلب استغفار کنیم.

حجت الاسلام فتح الهی نژاد با بیان اینکه ماه رمضان ماه خودسازی است، گفت: با توجه به اینکه این ماه، ماه بهار قرآن است باید بیشتر قرآن تلاوت کنیم بر همین مبنا مؤمنین حداقل یک بار قرآن را ختم و از ترجمه قرآن بیشتر استفاده می‌کنند.

وی افزود: خواندن دعاهای وارده در شب‌های ماه رمضان نظیر دعای افتتاح و نمازهای مستحبی در کنار انفاق و صدقات سفارش شده زیرا لطف الهی در کناراین کمک‌ها و صدقات بیشتر متوجه انسان می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در این ماه می‌توان یادگیری احکام شرعی را از طریق مراجعه به رساله مرور کرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه ویژه ای است که در آن بندگان مهمان خدا هستند، عنوان کرد: بر اساس روایت نقل شده از پیامبر (ص) خواندن یک آیه قرآن ثواب ختم قرآن را دارد، دعاها در این ماه به اجابت می‌رسد و نفس‌های انسان ثواب تسبیح خداوند را دارد و در واقع همه اعمال و عبادات از ثواب مضاعفی برخوردار هستند.


منتشر شده

در

کرمانشاه

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *