مانور اطفای حریق به میزبانی قوچان برگزار شد

مانور اطفای حریق به میزبانی قوچان برگزار شد
مانور اطفای حریق به میزبانی قوچان برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی امروز مانور اطفای حریق اراضی ملی در منطقه زوباران شهرستان قوچان برگزار شد.

سرهنگ امین رمضانیان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی امروز در حاشیه برگزاری مانور اطفای حریق شهرستان‌های منطقه یک استان خراسان رضوی که در منطقه زوباران بخش باجگیران از توابع شهرستان قوچان برگزار شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: هر ساله به‌ واسطه فرارسیدن گرما بدون شک در عرصه‌های ملی شاهد وقوع حریق هستیم.

وی ادامه داد: در عرصه‌های ملی به‌منظور پیشگیری و مقابله با حریق هر ساله مانور اطفای حریق را در سطح استان خراسان رضوی انجام می‌دهیم و امسال این مانور در سطح شهرستانی و به مرکزیت قوچان برگزار شد.

رمضانیان بیان کرد: این مانور به‌منزله آمادگی هر چه بیشتر استان در صورت وقوع حریق، امروز با حضور تعدادی از قرقبانان شهرستان‌های منطقه یک استان که شامل ۱۵ شهرستان است و با همکاری ارگان‌های دولتی سطح شهرستان قوچان در پلاک زوباران در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده است تا هموطنان در سراسر کشور به‌محض اطلاع از تخریب، تصرف و یا حریق در اراضی ملی تماس بگیرند تا نیروها در کمترین زمان به محل برای اطفای حریق اعزام شوند.

در ادامه هادی رجائی‌نیا فرماندار شهرستان قوچان، گفت: شهرستان قوچان یکی از شهرستان‌هایی است که به دلیل مراتع متعدد و پوشش گیاهی بالا مستعد بروز حریق در فصل تابستان است به همین دلیل این مانورها در طول مقاطع مختلف برای آمادگی کامل همه نیروها برگزار می‌شود.

وی گفت: برای مقابله با این بحران انجام آموزش‌های لازم به نهادهای مردمی در دستور کار بوده و به مجموعه دهیاری‌ها اعلام‌شده که همه دهیاری‌ها به‌ویژه آن‌هایی که در مجاورت مناطق مستعد و اراضی ملی هستند، حتماً به امکانات امدادی اطفای حریق تجهیز شوند.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *